پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی معرفی مرثیه سرایان چهاردانگه(۳)/ سیدصالح میرعمادی ارائی

1

 

ولادت و زادگاه:

miremadi-eraei-1سید صالح  میرعمادی در سال ۱۳۲۱ش در روستای اراء چهاردانگه از پدری به نام مرحوم حاج میرمختار متولّد شدند، مرحوم میرمختار خود از شاگردان آیه الله سیدشفیع ارایی بودند و از جمله افرادی که در زمان – مرحوم حاج سیّد مهدی ارائی که ازشخصیت‌های برجسته و از سیاسیون آن زمان بودند ـ فعّالیت‌های در زمینه مشخص کردن سامان و مرتع روستای اراء داشتند باتوجه به مدارک و مکاتباتی که بین حاج میرمختار و حاج سیدمهدی ارائی بود بیانگرفعالیت ایشان برای سامان دادن به وضعیت مرزی اراء  می باشد.

 

تحصیلات

مقدمات:

استادمیرعمادی از سال۱۳۲۷ش در سن شش سالگی تحصیلات خود را در مکتبخانه معروف اراء شروع کردند.

اساتید مکتبخانه:

 

فخرالمحدثین کربلایی محمدحسین: مدت یک سال

 

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقاسیداسماعیل میرعمادی: ازسال۱۳۳۲در تکیه امام حسین علیه السلام خدمت ایشان تحصیل کردند و از جمله کتاب‌های نصاب، و شرح امثله را خواندند.

 

حجه الاسلام و المسلمین حاج آقامیرمعصوم میرعمادی: ازسال۱۳۳۸تا۱۳۴۲ خدمت ایشان تحصیل کردند و ازجمله کتاب‌های عوامل فی النحو ،شرح تصریف را خواندند.

 

تحصیل در دامغان:

استاد میرعمادی توسط پدرشان به همراه چند تن از طلاب دیگر ازجمله  حجه الاسلام و المسلمین استاد رمضانعلی احمدی به دامغان رفتند و در مدرسه مطلب خان، سپس مدرسه فتحعلی بیک تحصیل کردند.

 

از اساتیدی که خدمت ایشان در دامغان تحصیل کردند، حضرات آیات مرحوم نصیری، سیدمسیح و خدایی بودند.

 

تحصیل در مشهد:

استاد میرعمادی از سال ۱۳۴۲تا سال ۱۳۵۱ش در مشهد تحصیل کردند.

 

اساتید مشهد: حضرات آیات و حجج اعلام مرحوم آیت الله میلانی،فلسفی، ادیب نیشابوری،حجازی، دهشت،مهدوی دامغانی، اشکزری، واعظی و آیه الله حجت هاشمی بودند.

 

miremadi-eraei-2

این عکس در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۴۹ در مشهد مقدّس گرفته شده است.

 

افراد در این تصویر از سمت راست بالا شامل: مرحوم حجه الاسلام حاج آقا سیداسماعیل میرعمادی ، استاد سیدصالح میرعمادی ، حاج آقاسیدعباس میرعمادی ، استاد رمضانعلی احمدی ، مرحوم حاج سید احمد شفیعی ، استاد عبدالکریم عبداللهی.

 

از سمت راست پایین: مرحوم حاج میر مختار میرعمادی ، برادران محمودی ، کربلایی سیدعیسی شفیعی ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقاسیّد مصطفی قادری، آقا سید محمد میرعمادی.

 

تحصیل درقم:

استاد میرعمادی از سال۱۳۵۱ وارد حوزه علمیه قم شدند و درهمان جا ساکن و ماندگار شدند.

 

از اساتیدی که در قم تحصیل کردند،حضرات آیات و مراجع عظام تقلید مرحوم آیه الله گلپایگانی، مرعشی نجفی،فانی اصفهانی ، شیخ هاشم آملی، تبریزی، لنکرانی، و بیشتر زمان تحصیلشان را خدمت حضرت آیه الله وحید خراسانی بودند و از ایشان اجازه نامه ای هم دارند.

 

استاد میرعمادی درحال حاضر از اساتید حوزه علمیه قم می‌باشند و سالیانی است که درسطوح عالی حوزه و درس خارج مشغول به تدریس می‌باشند.

 

استاد میرعمادی درکنار مباحث علمی، هیچ گاه از منبر و روضه خوانی فاصله نگرفتند و معمولا منبر ایشان با آیات قرآن و تفسیر آن آیات همراه است.

 

تألیفات:

استاد میرعمادی ازجمله اساتیدی که در مباحث فقهی صاحب نظرند و در اکثر ابواب فقهی مسلّماً از کسی تقلید نمی‌کنند و همچنین دارای تالیفاتی هم می‌باشند ازجمله کتاب خمس که در حال چاپ می‌باشد.

 

ایشان همچنین طبع نیکوی در شعر دارند و دارای کتابی به نام «شکوفه‌های محبّت» می‌باشند، که اشعاری در مناجات،مداح، مرثیه، منقبت و فضایل اهل بیت علیهم السلام می‌باشد در اسفند۱۳۹۳ به چاپ رسیده است.

 

miremadi-eraei-3

تصویرکتاب شکوفه های محبت استادمیرعمادی

 

miremadi-eraei-4

مقدمه کتاب

 

miremadi-eraei-5

 

نویسنده:  سید ابو الحسن شفیعی

 

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    ببخشید آقای سید علی میرعمادی‌ای که مترجم هستند آیا با خاندان میرعمادی‌های اراء و یا چهاردانگه نسبتی دارند؟ آیا اصلا مازندرانی هستند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.