پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارقه امید خدمات درمانی رایگان برای مردم منطقه محروم چهاردانگه

بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با راه اندازی کلینیک های سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی، فعالیت خود را در منطقه محروم کیاسر شهرستان ساری در مازندران برای ارائه خدمات درمانی رایگان آغاز می کند .

2

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از ایرنا   ، قرار است بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور مردادماه امسال برای نخستین بار در منطقه چهاردانگه  مستقر شود ، تلاش می کند در مدت یکصد روز استقرار دراین منطقه در بخش های چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات موردنیاز به مردم این منطقه محروم ارائه بکند .

بخش چهاردانگه به مرکزیت شهر کیاسر از مناطق کوهستانی شهرستان ساری است که 95 روستا را زیر پوشش دارد وجمعیت این بخش بر اساس آخرین آمار سرشماری 17 هزار و 600 نفر است

چهاردانگه به سبب محرومیت های به جای مانده از گذشته ، با وجود خدمات و فعالیتهای گسترده نظام جمهوری اسلامی همچنان با مشکلات و محرومیت هایی رو به رو است و برخی از مردم آن به سختی گذران زندگی می کنند.

چهاردانگه ساری که بعنوان یکی از مناطق کوهستانی مازندران به شمار می رود که گاها ساکنان این بخش برای دریافت خدمات موردنیازو تخصصی درمانی مجبور به طی مسافت به شهر ساری و دیگر شهرهای مازندران هستند .

هم اکنون با فضاسازی و ایجاد بسترهای لازم برای استقرار کلینیک های سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی درمرکز درمان بستر شهر کیاسر، زمینه های لازم برای خدمات دهی به مردم فراهم می شود.

مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشورگفت: این بنیاد تاکنون توانسته با حضور در مناطق محروم 19 استان کشور خدمات دهی رایگان در زمینه چشم پزشکی و دندانپزشکی به افراد ارائه بکند .

محسن انتظاری ادامه داد : پس از بررسی های انجام شده با کمک دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، چهاردانگه بعنوان یکی از مناطق محروم این استان انتخاب و برنامه ویژه ارائه خدمات درمانی رایگان برای این منطقه اجراء خواهد شد .

وی گفت : در مدت یکصد روز حضور چهار کلینیک سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی بنیاد خیریه نور آوران سلامت شرق کشور مواردشناسایی شده بیماران چشمی و دندان معاینه و درمان می شوند .

مدیر بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشوربا اشاره به سن جمعیت مورد هدف خدمات رسانی در این کلینک های سیار گفت: با همکاری مراکز بهداشتی درمانی کیاسر طرح غربالگری دندان کودکان زیر 15 سال و معاینه چشم تمامی مردم این بخش انجام می شود و افراد نیازمند خدمات به این بنیاد معرفی می شوند.

وی با تاکید بر بهره گیری از پزشکان مجرب دراین طرح یکصد روزه ، اعلام کرد :بخش های چشم پزشکی و دندان پزشکی و اتاق عمل این طرح از پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات برخوردار است.

انتظاری تاکید کرد: کلینیک های چشم پزشکی و دندان پزشکی این بنیاد برای خدمات رسانی به مردم محروم چهاردانگه  از مرداد ماه امسال مستقر می شوند .

وی بیان کرد: در صورت همکاری و کمک خیران مازندران و در اختیار گذاشتن امکانات برای خدمات رسانی به محرومان، بنیاد خیریه نورآوران سلامت نیز آمادگی دارد تا در زمینه معرفی پزشک اقدام کند.

انتظاری ادامه داد : بیمارانی که نیاز به عمل چشم دارند در یک اتاق عمل کلینیک سیار مورد عمل جراحی قرار می گیرند.

بخشدار چهاردانگه ساری نیز با بیان اقدامات انجام شده در این خصوص به ایرنا گفت: پس از آمادگی بنیاد خیریه نوآوران سلامت برای فعالیت در منطقه، ازماهها قبل با هماهنگی استانداری مازندران و فرمانداری ساری ، دانشگاه علوم پزشکی مازندران اقدامات لازم برای تجهیز و استقرار امکانات، اسکان گروه و همچنین غربالگری بیماران چشم و دندان که قرار است طی این طرح خدمات رسانی شوند، انجام شده است .

اسماعیل امینی افزود: هم اکنون کادر درمانی چهار مرکز بهداشتی و درمانی کیاسر غربالگری به منظور شناسایی افراد نیازمند به دریافت خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی را در دست انجام دارند که پس از حضور تیم درمانی بنیاد خیریه نوآوران شرق کشور معاینات و خدمات درمانی لازم به افراد ارائه شود .

بخشدار چهاردانگه ساری اظهار امیدواری کرد که با تلاش پزشکان خیر و نیکوکار بنیاد خیریه نورآوران سلامت، نور و سلامت به چشمان مردمان کیاسر بازگردانده شود.

وی به بازدید اخیرمسوولان چهاردانگه  از روند ارائه خدمات بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در مراوه تپه گلستان اشاره کرد و گفت : برای بسترسازی ارائه خدمات این بنیاد در کیاسر ، فضاسازی برای استقرار کانتینرهای چشم پزشکی و دندانپزشکی در مرکز درمان بستر کیاسر انجام شد .

به گفته بخشدار چهاردانگه ساری هم اکنون خدمات درمانی به مردم این بخش از طریق چهار مرکز بهداشتی و درمانی و یک مرکز درمان بستر ارائه می شود .

وی همچنین به نبود پزشک متخصص بعنوان یکی از چالش های درمانی چهاردانگه نام برد و ادامه داد: با تدبیر ودستور استاندار مازندران ، دانشگاه علوم پزشکی موظف به اعزام پزشک متخصص هفته ای دو روز به کیاسر است.

2 نظرات
  1. قاسم نوده می گوید

    با سلام ای کاش از زندگی نامه دکتر ابریشمی که سالها در این منطقه محروم طبابت میکرد هم مطلبی در چهاردانگه نیوز درج شود روح شاد

  2. رضا می گوید

    باسلام واحترام
    عرض تشکر و سپاس رااز مسئولین این امر که کار خداپسندانه را برای قشر محروم منطقه می خواهندانجام بدهند را دارم و از اعضای محترم شورای شهر کیاسر به ویژه از زحمات مهندس یوسفی کیاسری که نهایت تلاش و همکاری را برای رفع موانع و بسترسازی این امر انجام داده اند قدردانی ویژه دارم. امید است باانجام این چنین کارهای خداپسندانه دعای ما پشتوانه این افراد بی ادعا و بی نام و نشان باشد و طول عمر با عزت را برای این عزیزان از خدای متعال و منان خواستارم.
    (اجرکم عنداله)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.