پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب مقام برتر دو نفر از دانش آموزان چهاردانگه در نخستین جشنواره هویت بخشی به فرهنگ مازندران

1

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز از قایم شهر، اختتامیه  نخستین جشنواره هویت بخشی به فرهنگ بومی  مازندران امروز پنجشنبه 27 فروردین 1394 در سالن  اداره آموزش و پرورش شهرستان قایم شهر برگزار گردید.

jashn 2

دو نفراز دانش آموزان  بخش  چهاردانگه به نام فاطمه رضایی کیاسری از دبیرستان معلمان  در بخش عکس دانش آموزی  و مجتبی جلالی صلاحی  از دبیرستان امام حسین(ع)  وناجم موفق به کسب مقام برتر در نخستین جشنواره هویت بخشی به فرهنگ بومی   محلی مازندران شدند.

jasnvareh

جشنواره هویت بخشی به فرهنگ بومی   محلی مازندران در سه سطح مدرسه، شهرستان و منطقه و استان برگزار گردید. و بیش از 7800 نفر از دانش آموزان در این جشنواره مشارکت داشتند.

 

جشنواره در سه زمینه با رویکرد فرهنگ بومی مازندرانی برگزار گردید1- بخش عکس برای دانش آموزان و همکاران فرهنگی ، 2- درس آزاد برای دانش آموزان 3-  پیربیوته مثال شامل ضرب المثل، چیشستان مازندرانی، لغت شناسی و آواز محلی و برای دختر در زمینه خواندن لالایی مازندرانی برگزار گردید.

 

هدف از برگزاری  جشنواره هویت بخشی به فرهنگ بومی   محلی مازندران به منظور شناساندن فرهنگ و آیین های گذشتگان به نسل   حاضر و آینده می باشد. برگزاری جشنواره های بومی، باعث رونق فرهنگ مازنی و ماندگاری آن خواهد شد.

 

1 نظر
  1. محمدجواد اکبری می گوید

    آرزوی موفقیت برای این دانش آموزان عزیز ، باشد تا دانش آموزان ما با تلاش و خودباوری و همت بیشتر به قله های علمی و فرهنگی در سطح منطقه و استان و کشوری دست پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.