پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

18 فروردین روز جهانی بهداشت

همه ساله روز 18 فروردین (7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود .

0

 

18-rooze-salamaty

 

 

همه ساله روز 18 فروردین (7 آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود. در چنین روزی در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه ی کنفرانس بین المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید. همچنین در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان بیش از شصت و یک کشور جهان تشکیل شد. از آن سال به بعد همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی بهداشت در  کشورهای مختلف گرامی داشته می شود.

 

در جمهوری اسلامی ایران امر بهداشت همواره به عنوان یکی از مباحث مبنایی در توسعه مندی کشور مد نظر بوده است. ساخت خانه های بهداشت در روستاهای کشور برای نظارت بر بهداشت محیط و گسترش واکسیناسیون و نظارت بر مادران باردار و نوزادن، نمونه ای موفق از توجه به بهداشت مردم بوده و این امر به یک الگوی جهانی برای توسعه بهداشت تبدیل شده است.

 

در بخش چهاردانگه، چهار مرکز بهداشتی درمانی ( تلمادره، کیاسر، زلم رودبار و وناجم) و تعدادی خانه های بهداشت برای سلامتی مردم در حال فعالیت هستند.

 

ضمن تبریک روز جهانی بهداشت به پزشکان، پرستاران و بهورزان سخت کوش منطقه، توفیق روز افزون آنها را در خدمت به مردم شریف چهاردانگه خواستاریم.

 

گرچه این عزیزان تمام تلاش خود را برای سلامتی مردم بخش انجام می دهند، اما کمبود پزشک متخصص و کادر درمانی و تجهیزات پزشکی از جمله مشکلات مردم بخش چهاردانگه در حوزه بهداشت می باشد.

 

یکی از مهمترین مواردی که بهداشت منطقه چهاردانگه  را تهدید جدی می نماید، انتقال زباله از شهر ساری به این بخش و دفن آن در بالاترین نقطه جغرافیایی منطقه می باشد. ریزش شیرابه زباله در مسیر جاده ساری – کیاسر عامل مهمی برای آلودگی سطح و حاشیه جاده، طبیعت و آبهای سطحی نظیر رودخانه ها و آب های زیر زمینی نظیر چاه ها و چشمه ها می باشد.

 

در این مجال از تمام کسانی که تمکن مالی دارند در خواست می شود برای تجهیز مراکز درمانی و بهداشتیچهاردانگه کمک های خود را اهدا نمایند.

 

 از پزشکان عزیز چهاردانگه ای که در شهر ها و استانهای مختلف در حال خدمت هستند، تقاضا می شود خدمت به مردم شریف و محروم چهاردانگه را که خود آنها از بین همین مردم برخاسته اند، دریغ نفرمایند و با حضور برنامه ریزی شده در مراکز درمانی این بخش به درمان نیازمندان بپردازند و رنج سفر بیماران به شهرهای مختلف جهت درمان را کاهش دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.