پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور دانش آموزان کیاسری در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، خانمها فاطمه زهرا ابراهیمی و بیتا رضایی  دو دانش آموز کیاسری در مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی شریف که در 21 و 22اسفند ماه که در این دانشگاه برگزار شد، شرکت نمودند.

 

ebrahimi-rezaei-nadcup

این دوره از مسابقات در رشته های رباتیک ، هوا فضا ، نانو شیمی و زیست فناوری با حضور بیش از 2500 دانش آموز در قالب بیش از 400تیم دو تا سه نفره از سراسر کشور برگزار شد.

 

مسابقه رباتیک ، با رباتهای آتشنشان ، جنگجو و…در دو سطح راهنمایی و ابتدایی برگزار شد.

 

فاطمه زهرا ابراهیمی و بیتا رضایی  با ربات جنگجو (در سطح ابتدایی) شرکت کرده بودند، روز گذشته حریفان خود را مغلوب نموده و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند ولی امروز در مرحله نیمه نهایی در مقابل حریفان باخت را پذیرا شدند.

 

کارشناسان معتقد بودند،  ربات دانش آموزان کیاسری از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد ، آنها  می توانستد در صورت تمرین مناسب  به مقامهای اول تا سوم دست یابد.

 

 به دلیل  نبود امکانات و شرایط این رشته  در منطقه ،  موجب صرف وقت بسیاری برای رفت و آمد این دانش آموزان  به شهر ساری و همچنین هزینه بالاتر می گردد.

 

دانش آموزان با کمی وقت برای تمرین مواجه هستند  و  همچنین نبود فضایی برای این رشته و عدم حمایت مسئولین دست به دست هم داد تا دانش آموزان به مرحله بالاتر صعود ننمایند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.