پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب 340 هزار متر از اراضی کشاورزی مازندران به بهانه لوله‌گذاری گاز

0

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ابراهیم ولاشی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به از سرگیری برای احداث لوله‌گذاری گاز در مسیر چهاردانگه به سمت مرکز مازندران گفت: مسئولان حفاری شرکت گاز بدون جلب رضایت مردم اقدام به تخریب زمین‌های کشاورزی مردم کردند.

وی تصریح کرد: در زمان تخریب زمین‌های کشاورزی به مردم قول داده شد که نسبت به پرداخت خسارت و بازسازی زمین‌های کشاورزی اقدام می‌شود که از زمان تخریب زمین‌های کشاورزی تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات ایجاد شده انجام نشد.

رئیس شورای بخش چهاردانگه ساری با اشاره به نزدیک بودن ایام کشت و کار در مازندران که در روزهای اول سال جاری شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشاورزان برای انتقال آب به زمین که باید کشت و زرع انجام شود دچار مشکل جدی هستند و در مازندران تاکنون فردی در این باره پاسخگوی مردم نیست.

وی با اشاره به محروم بودن مردم منطقه تاکید کرد: زمین‌های کشاورزی تنها منبع درآمد مردم منطقه است که با تخریب این زمین‌ها تنها مامن کسب روزی مردم در صورت عدم اقدام به موقع قطع می‌شود.

ولاشی بیان داشت: با پیگیری‌های که در مازندران انجام شد هیچ دستگاهی مسئولیت این اقدام را برعهده نمی‌گیرد.

وی در پایان گفت: جهاد کشاورزی که برای تغییر یک متر از زمین‌های کشاورزی در مازندران واکنش نشان می‌دهد ولی در برابر تخریب این مقدار زمین سکوت اختیار کرد.

به گزارش فارس، عملیات لوله‌گذاری برای اتصال گاز سمنان به مازندران یکی از مصوبات دولت احمدی‌نژاد بود که به خاطر مشکلاتی منابع طبیعی و محیط زیستی متوقف بود مدتی است که این مشکل رفع شد و عملیات حفر زمین به زمین‌های کشاورزی این منطقه رسید.

با نزدیک شدن به ایام کشت و کار در این منطقه مردم برای انتقال آب و آماده کردن زمین برای کشاورزی دچار مشکل جدی شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.