پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی سید کمال الدین عمادی چاچکامی

سید کمال الدین چاچکامی در دهم آذر سال 1340 در روستای چایکام از توابع شهرستان ساری متولد شد ، دوران ابتدایی را در روستای خود و روستاهای همجوار طی کرد، برای ادامه تحصیل به ساری هجرت نموده بعد از اخذ دیپلم در سال 1361 وارد دانشکده تربیت معلم در رشته زبان شده، بعد از مدت 5 ماه به دلیل علاقه شدید به علوم حوزوی از آن انصراف داده و به حوزه علمیه امامیه ساری نزد آیت الله صدوقی مشغول به تحصیل نمود.

2

 

در دهم آذر سال 1340 در روستای چایکام از توابع شهرستان ساری متولد شدم ، دوران ابتدایی را در روستای خود و روستاهای همجوار طی کردم، برای ادامه تحصیل به ساری هجرت نموده بعد از اخذ دیپلم در سال 1361 وارد دانشکده تربیت معلم در رشته زبان شده، بعد از مدت 5 ماه به دلیل علاقه شدید به علوم حوزوی از آن انصراف داده و به حوزه علمیه امامیه ساری نزد آیت الله صدوقی مشغول به تحصیل شدم.

 chackami kamal

سال دوم تحصیلی 1362 به قم هجرت نمودم تا سال 1370 مقدمات و سطح را به پایان رساندم از سال 1370 به درس خارج راه یافتم در این مقطع از افاضات آیات عظام صالحی مازندرانی و علامه جوادی آملی آیة الله لاریجانی و دیگر اساتید بهره بردم به مدت ده سال از خرمن پرفیض اساتید خارج استفاده کردم در این مدت تحقیقات مهم فقهی زیر نظر استاتید انجام داده که مورد عنایت ایشان قرار گرفت.

 

در رشته فلسفه ابتدا بدایة الحکمة را نزد آیت الله ممدوحی کرمانشاهی خواندم. سپس منظومه منطق و حکمت را نزد آیت الله طاهری مازندرانی خوانده‌ و در پایان در درس اسفار حکیم عالیقدر جوادی آملی شرکت نمودم که بیش از 2 سال موفق به ادامه آن نشدم.

 

درس عرفان را با اشاره حکیم متاله عارف بزرگ علامه حسن‌زاده آملی نزد ایشان آغاز نمودم با آنکه مقدمات عرفان نظری را نخوانده بودم به تشخیص استاد در درس مصباح الانس ایشان شرکت نمودم که به مدت دو سال فیض برده‌ام. سپس به دلیل بیماری استاد به امر ایشان نوار درس فصوص را پیگیری نمودم.

 

 از ابتدای ورود به حوزه مقدس قم علاقه به تحقیق و نوشن داشتم. لذا در موضوعات گوناگون تحقیقاتی انجام داده‌ام که برخی از آنها چاپ و برخی به صورت مقاله در همایشهای علمی ارائه گردیده است که لیست تفصیلی آن در ارائه گردیده است.به دلیل شرکت فعال در درس خارج حضرت استاد آیت الله صالحی مازندرانی و تالیف مقالات علمی متعدد زیر نظر آن استاد به دریافت گواهی اجتهاد در سال 1374 نائل شده‌ام.

 

در ضمن تحصیل به تدریس دانشگاهی و همچنین علوم حوزوی پرداختم. کتاب بدایه الحکمه برای جمعی از طلاب دو دوره تدریس نمودم و همچنین کتاب اصول الفقه و مکاسب محرمه شیخ انصاری برای برخی از طلاب تدریس کرده‌ام و درسال 1389در رشته فقه پایان نامه ارشد(سطح سه حوزه) خود را با عنوان «رسالة فی قاعدة لاتعاد»با راهنمائی حضرت استاد آیة الله صادق لاریجانی(آملی) مدظلّه العالی دفاع نمودم و به کسب درجه عالی موفق شده ام و همچنین در سال 1392 با راهنمائی حضرت استاد آیة الله دکتر مجید حیدری فر (دامت برکاته) رساله دکتری (سطح چهار) را با عنوان«بررسی تطبیقی رویکرد المیزان و مواهب الرحمان نسبت به روایات تفسیری» دفاع نمودم و با کسب نمره هجده ونیم  به درجه عالی موفق شدم.

 

کتاب

1-آزادی از منظر قرآن

2- ‎آیات قرآن در زمینه بهداشت

‎3- ادب فهم قرآن

‎‎ ‎4- بررسی روایات طب النبی

‎5- تفسیر علمی

‎6- جوشش دانش

‎7- حزن سرمد

‎8- حماسه زینبی

‎9- سیره خضر نبی

‎10- ‎گلستان عجایب

11- مبانی ولایت فقیه

12- معاد

13- مفاتیح الحیات

14- نهج الحیاه

 

مقاله

‎ ‎1- اهلیت کیفری دختران

 

2- ‎بهداشت روان در نهج البلاغه

 

3- ‎راهبردهای تأمین سلامت

 

4- ‎سلامت روان

 

5- ‎کرامت محور مشاوره

‎6- نقش انتظار

 

منبع: پایگاه اندیشوران

 

2 نظرات
  1. شعبان وفایی نژاد می گوید

    هشدار وزیر کشور را معنی کنید:
    رابطه پول سیاه و سیاستمداران کشور؟!
    **********************
    ساری: شعبان وفایی نژاد
    حکومت‌ها و دولت‌ها، از قرن‌ها پیش با مشکل سوء استفاده کارکنان و کارگزاران دولتی روبه‌رو بوده‌اند و در متون باستانی نیز اشارات متعددی به این پدیده شده است که نشان می‌دهد، حکومت‌ها همیشه نگران سوء استفاده شخصی صاحب منصبان و کارگزاران دولتی از موقعیت و امتیاز شغلی خود بوده‌اند. مسئولیت‌ها و اختیاراتی که طبق قانون به همه کارمندان دولت تفویض می‌شود، زمینه مساعدی را برای سوء استفاده تعدادی فراهم می‌کند. هزینه‌های اضافی متعددی که جرایمی نظیر اختلاس، ارتشا و جعل که جرایم جدیدی نیستند به جامعه و دولت تحمیل می‌کنند، باعث شده که ما شاهد روند نگران کننده ای در این زمینه باشیم .
    وزیر کشور در اظهاراتی از چرخه پول های قاچاق در قدرت و سیاست سخن به میان آورد . مفهوم و ارتباط این دو مقوله خود حکایت از کثیف بودن سیاستمدارنی می باشد که با فساد مالی خود کشور را آلوده و حیات خود را غوطه ور بودن در انواع فسادها می دانند و به دنبال ترویج و تقویت بداخلاقی ها در جامعه هستند ؛ ارمغان وحدت و رابطه بین پول سیاه با سیاستمداران چه ویرانی هایی را برای ملت و مردم در بر خواهد داشت این انگی نیست که یک مقام ارشد نظام به اشرف پهلوی یکی از ارکان رژیم پهلوی که عامل اصلی فساد و فحشا ، اعتیاد و اقتصاد کثیف زده است بلکه پس از سی و پنج سال گذشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، شیخ وزیران نظام ما خطاب به برخی از سیاسیون مطرح کرده است .
    قابل توجه است سی سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و صاحب قلم با صراحت اعلام می دارد همه مدیران رژیم گذشته از وزیران تا آبدارچی های همه ادارات – سازمان ها و تشکیلات جریان پهلوی دوم یا بازنشسته و یا اخراج و یا برکنار شده اند و آثاری از آنها وجود ندارد پس براستی خطاب وزیر کشور به کدام سیاسیتمداران می باشد ؟ هنگامیکه سخن از گزارش مالی دو هزار میلیارد تومانی در بحث قاچاق پول کثیف مطرح است آیا هنوز هم باید کارگران افغانی باشیم که عامل اصلی گردش کثیف اقتصاد فساد در امورات کشور می باشد ؛ کار به جایی رسیده که در بحث آمار واقعی اعتیاد با بررسی منازل پروژه سازی کنیم از همه بدتر قربانیان اعتیاد در کشورمان از قشر تحصیلکرده هستند که در دانشگاهها آنهم نه به روش سنتی بلکه به روش کاملاً مدرن و صنعتی جولان می دهند .
    صاحب قلم برای تکمیل این گزارش خاطر نشان می سازد مفاسد اقتصادی به شکل غیر مستقیم نیز با جهاد اقتصادی مرتبط است. تا زمانی که در نظام پولی و مالی و اقتصادی کشور فساد وجود دارد، توزیع امکانات به شکلی عادلانه انجام نمی شود. انتخاب افراد عادلانه و منطقی نیست. امنیت کافی برای فعالیت های اقتصادی و توسعه ای برقرار نمی شود. همه ی کسانی که شایستگی و توان واقعی تحقق شعار جهاد اقتصادی را دارند، از فعالیت های اقتصادی دور می مانند و به جای آنان کسانی با استفاده از رابطه و رانت و فساد اقتصادی به این عرصه گام می گذارند که توانایی تحقق جهاد اقتصادی را ندارند. هر گونه اهمال، سستی و مصلحت اندیشی در مبارزه با فساد، به ویژه در مواردی که مفسدان در رأس نظام و در رأس دستگاه های دولتی هستند، موجب گسترش فساد می شود. بنابراین همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید با کوچک ترین فساد اقتصادی بی رحمانه برخورد کرد. هیچ توجیهی وجود ندارد که مسئولی برای خود در حوزه های قدرت و سیاست حاشیه ی امن ایجاد کند و مصلحت های سیاسی یا قومی و قبیله ای یا گروهی و جناحی، افراد را در حاشیه ی امن قرار دهد.
    زمان مخابره:27/7-4 اسفند

  2. سيد می گوید

    باسلام و عرض خسته نباشيد
    اخبار هاي متعدد و متنوع سايت بازديد نمودم خدا خيرتان دهد خداوند متعال
    انشاء الله آسيد كمال را مورد رحمت و مغفرتش قرار داده و با اجداد طاهرينش محشور فرمايد آسيد را مي شناختم طلبه پر كار و خصوصا در جلسات طلاب قم حضوري فعال داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.