پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – اول اسفند ۱۳۹۳

نماز آگاهی بخش جمعه اول اسفندماه 1393 بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری، امام جمعه محترم چهاردانگه در شهر کیاسر اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگری کیاسری، خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ساری، نماز آگاهی بخش جمعه اول اسفندماه 1393 بخش چهاردانگه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری، امام جمعه محترم چهاردانگه در شهر کیاسر اقامه گردید.

 

امام جمعه محترم با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوی را عاملی دانستند که باعث می شود آلودگی هایی مثل دروغ، اهانت و تهمت بر زبان ما جاری نشود. ایشان بیان داشت: پیامبر اعظم (ص) می فرماید: « آیا  می خواهید شما را معرفی کنم به زیرک ترین زیرک ها و نادان ترین نادان ها، زیرک ترین آدم ها آن هایی هستند که خود را حساب بکشند و آن هایی که دل بخواهی عمل می کنند و فقط می خواهند به آرزوهایشان برسند از همه نادان تر هستند ».

 

حاج آقا تیموری در ادامه سلسله بحث های هفته های گذشته خود بیان داشت: یکی از نام هایی که برای قیامت بیان شد «یوم الحساب» است، روزی که انسان ها برای حساب کشی آماده می شوند، اما برخی حسابشان آسان، اما برخی حسابشان دشوار است. یک عده برای آخرت خود فکر می کنند، فرمان  الهی را انجام می دهند و از حساب قیامت می ترسند و تقوی پیشه می کنند، یک عده سرگرم دنیا هستند اما در آنجا گرفتار می شوند.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در فرازی دیگر از بیانات خود افزود: روز اول اسفند روز روحانیت و دفاع مقدس می باشد که در جنگ 8 ساله علما و طلاب زیادی را از دست دادیم و شاید اولین شهید روحانی دفاع مقدس شهید منطقه ما یعنی «شهید سلیمانی» باشد که متاسفانه هنوز نامش برده نشده است. به حق اینان مصداق بارز این آیه هستند « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا ، از مومنان مرداني هستند که به پيماني که با خدا بسته بودند وفا کردند. بعضي بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضي چشم به راهند و هيچ پيمان خود دگرگون نکرده‏ اند».

 

وی افزود: سوم اسفند روز تجلیل از اسراء و مفقودین است در کشور ما مردم همه فداکاری کردند، یک عده در میدان نبرد جان را فدا کردند، یک عده بخشی از جسم خود را دادند، یک عده مال خود را دادند اما یک عده هم راحت طلب بودند الان هم دارند استفاده می کنند اما باز ناراضی هستند، متاسفیم از این افراد، اما درود می فرستیم به آن خانواده هایی که فداکاری کردند.

 

امام جمعه محترم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم غیور آذربایجان شرقی بیان داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم « اقتصاد مقاومتی برای کشور در هر شرایطی چه تحریم باشد چه نباشد ضروری است»  . یعنی توجه مردم و مسئولین به داخل باشد و انسان زمانی که روی پای خود بیاستد موفق می شود و دشمن با توجه به بغض و کینه ای که از ما دارد دشمنی خود را با ما کنار نخواهد گذاشت اما با مصرف درست و بهینه و تولید بیشتر و جلوگیری کردن از ریخت و پاش می توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.