پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعطای نمایندگی بیمه سلامت در چهاردانگه

اداره کل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: اعطای نمایندگی در منطقه چهاردانگه نخستین اولویت اداره کل بیمه سلامت مازندران است.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از خبرگزاری فارس، در پی گزارش فارس مبنی بر مسافرت‌های اجباری برای تمدید و صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی در منطقه چهاردانگه مازندران اداره کل بیمه سلامت استان مازندران توضیحاتی را به این شرح صادر کرد.

 

یکی از مطالبات معوق مانده مردم از زمانی که قانون بیمه همگانی سلامت در سال 73 مصوب شد و در بند الف ماده 38 هم به آن تاکید شده بود، برخورداری آحاد جامعه از پوشش بیمه همگانی سلامت بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این مهم تحقق یافت.

 

رئیس جمهور در جشن بیمه سلامت همگانی، پوشش همگانی بیمه سلامت در ایران اسلامی را تحقق یکی از آرزوهای دیرینه عنوان کرد.

 

بی‌تردید کشور، توسط اراده مردم اداره شده و چرخ جامعه با دستان پرتوان مردم به حرکت در می‌آید و دولت‌ها وقتی موفق هستند که بتوانند مردم را به خوبی نمایندگی کنند.

 

در ادامه درباره نحوه صدور دفترچه بیمه روستایی نیز عنوان شد: برای تعویض دفترچه بیمه روستایی نیاز به ارائه مدرک نیست و فقط ارائه دفترچه قبلی کفایت می‌کند و در تمدید نیز نیاز به تایید خانه بهداشت یا شورای اسلامی محل است که همه موارد در همان روستا قابل دسترسی است.

 

نحوه صدور دفترچه بیمه در مرکز استان نیز از دیگر مواردی بود که اداره کل بیمه سلامت به این موضوع اشاره کرد و در آن ذکر شد: به طور معمول صدور دفترچه بیمه سلامت در همان روز مراجعه انجام و تحویل می‌شود که طبق بررسی‌های به عمل آمده صدور دفترچه یا تعویض دفاتر بیمه سلامت ظرف مدت 20 دقیقه انجام می‌شود و اگر مرکزی خلاف این امر عمل  کند، موارد پس از بررسی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

اداره کل بیمه سلامت مازندران درباره نحوه خدمات‌گیری افراد با بیماری خاص و صعب‌العلاج نیز در توضیحاتی بیان داشت: اگر فرد دارای بیماری خاص یا صعب‌العلاج باشند دفترچه‌اش در 36 برگ صادر می‌شود تا این افراد خدمات درمانی را با دغدغه کمتری دریافت کنند.

 

در ادامه اضافه شده است: اگر بیماری بدخیم باشد برای دریافت دفترچه روش‌های دیگری نیز وجود دارد که نیاز به مراجعه فرد به مراکز درمانی نیست.

 

اداره کل بیمه سلامت مازندران بیان می‌کند: دریافت خدمت از طریق دفترچه بیمه روستایی با سیستم ارجاع صورت می‌پذیرد و پزشک هم موظف شده در سربرگ خودش اقدام به نسخه‌نویسی کند، همچنین براساس سیاست‌های سازمان بیمه سلامت، اعتبار دفاتر بیمه روستایی نیز  پنج ساله و تا پایان آخرین برگ دفترچه در صورت پایان اعتبار  است که این امر بیانگر توجه خاص سازمان بیمه سلامت به روستاییان و کم کردن دغدغه آنها است.

 

این اداره کل، مواردی را به بخشدار منطقه چهاردانگه نیز اعلام کرد که در آن بیان شد: بخشدار طبق قانون با مراجعه به استانداری و در راستای تأمین رفاه مردم منطقه، نسبت به پیگیری و استقرار دفتر پیشخوان دولت اقدام،مسئولیت دفاتر پیشخوان دولت با استانداری است و به سازمان بیمه سلامت مربوط نمی‌شود.

 

اداره کل بیمه سلامت در مازندران تصریح‌ می‌کند: فعالیت‌های هر اداره یا سازمانی براساس اهداف تعریف شده آن از طریق کارکنان، کارشناسان و مسئولان آن انجام می‌پذیرد و این اداره کل نیز براساس وظایف ذاتی خود با عنایت به برنامه‌ریزی‌های مدون، بازدید از مراکز بهداشتی درمانی روستایی را انجام می‌دهد که این کارشناسان خبره از رشته پزشکی یا مرتبط با آن هستند.

 

در ادامه این جوابیه عنوان شد: با توجه به اهمیت بحث ارائه خدمات به بیمه‌شدگان روستایی، مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز با برنامه‌ریزی مدون، تاکنون از بسیاری از این مراکز بازدید به عمل آورده و از نزدیک نحوه ارائه خدمت به بیمه شدگان روستایی را بررسی می‌کند و همه مراکز بهداشتی درمانی روستایی به صورت ماهانه حداقل یک بار توسط پزشک ناظر روستایی بازدید می‌شود و گزارش بازدید برای رفع نقص احتمالی به معاونت محترم بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌شود.

 

اداره کل بیمه سلامت در مازندران تاکید ‌می‌کند: اعطای نمایندگی و یا دفتر پیشخوان دولت در منطقه چهاردانگه جزء نخستین اولویت‌های این اداره کل برای خدمت‌رسانی و سهولت دسترسی مردم شریف منطقه به خدمات مورد نیاز است.

 

در جوابیه مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت مازندران آمده است: چون مسئول دفتر پیشخوان دولت یاد شده خود در دفتر حضور فعال نداشته و کارها را به صورت وکالتی واگذار شده بود و حاضر به پذیرش مسئولیت قانونی خود نیست، موارد از استانداری مازندران استعلام و مقرر شد که وکالت را بازپس گیرد تا اقدام بعدی صورت پذیرد.

 

این اداره یادآور می‌شود: بیمه سلامت در راستای توسعه و خدمت رسانی به بیمه شدگان سراسر استان با هماهنگی دفتر فناوری استانداری مازندران از ابتدای سال 1393 برای واگذاری عملیات صدور دفاتر بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان دولت اقدام کرد که در سطح استان با بیش از 100 دفتر پیشخوان دولت که از سوی استانداری تأیید شده بود، قرارداد منعقد شده است.

 

در بخش دیگری از این پاسخنامه آمده است: در منطقه چهاردانگه نیز تنها یک دفتر پیشخوان متقاضی عقد قرارداد شده بود که پس از بررسی معلوم شد موانع قانونی برای  عقد قرارداد دارد، بر همین اساس مقرر شد پس از رفع موانع قانونی از سوی مسئول این دفتر پیشخوان، برای عقد قرارداد به اداره کل بیمه سلامت استان مراجعه کند که تا این تاریخ هیچ‌گونه مراجعه‌ای به این اداره کل نداشته است.

 

اداره کل بیمه سلامت مازندران از اعلام آمادگی این سازمان برای عقد قرار داد با دفاتر فعال در منطقه چهاردانگه خبر داد و گفت: این دفاتر باید از نظر مراجع ذیربط تأیید شده باشند.

 

این اداره کل بیان می‌کند: ایجاد دفاتر پیشخوان دولت همچنین اعطای نمایندگی خصوصی جزء اختیارات این سازمان نیست.

 

اداره کل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان می‌کند: این نهاد به منظور دستیابی تمام هم استانی‌های عزیز به خدمات مورد نیاز بیمه درمان در تمام شهرهای فاقد اداره یا نمایندگی نظیر بلده،چمستان، عباس‌آباد، کلاردشت، دودانگه، چهاردانگه، خلیل‌شهر، رستمکلا اقدام به عقد قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت کرد که فقط در منطقه چهاردانگه با عنایت به موارد یاد شده و مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم تاکنون اقدامی انجام نشده است.

 

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: به محض برطرف شدن موانع قانونی و مهیا شدن نیازهای اولیه، این اداره کل آماده عقد قرارداد و خرید خدمات بیمه درمان برای مردم شریف استان است.

 

اداره کل بیمه سلامت مازندران یادآور می‌شود: مردم منطقه تا به حال هیچگونه شکایت، اطلاع و پیگیری از طریق مردم شریف منطقه یا مسئولان مربوطه (که در گزارش نام برده شد) نیز به این اداره کل دریافت نشد.

 

این اداره کل بیمه سلامت مازندران عنوان می‌کند: پس همه باید در راستای اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در امر سلامت، دولت را یاری کنند، تا مردم در این زمینه راضی و خشنود باشند چرا که خشنودی مردم، خشنودی پروردگار متعال را در بر دارد و کسب خشنودی مردم و خداوند اساس کار و برنامه‌های دولت در خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی است.

 

1 نظر
  1. افسانه می گوید

    سلام.من چطوری میتونم نمایندگی بیمه سلامت بگیرم در کرج.میشه کمک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.