پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارخانه زباله‌سوز ساری سال ۹۵ افتتاح می‌شود

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: کارخانه زباله‌سوز ساری در سال ۹۵ افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از فارس، علی نبیان عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی مازندران درباره مشکلات زباله استان اظهار کرد: برای رفع مشکل زباله مازندران مکاتباتی با مسئولان ملی انجام ‌و این موضوع حتی از طریق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری شد.

وی تصریح کرد: در دیدار مسئولان استان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به قرار‌داد با دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع مشکل زباله در شهرستان آمل با استفاده از روش پلاسما شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران به اقدامات انجام شده برای ایجاد کمپوست در شرق استان گفت: ساماندهی کارخانه کمپوست در شهرستان بهشهر نیز در دستور کار است که ۹۸ درصد اقدامات این طرح انجام شده و به‌زودی این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول درباره احداث زباله‌سوز در شهرستان ساری و نوشهر گفت: برای احداث کارخانه زباله‌سوز در نوشهر و ساری محیط‌ زیست استان ورود پیدا کرد و مجوز احداث کارخانه زباله‌سوز در این دو شهر صادر و حتی ۶۵ درصد عملیات اجرایی این طرح نیز انجام شد.

 

نبیان خاطرنشان کرد: برای بی‌خطر کردن شیرابه زباله شهرستان ساری با دانشگاه نوشیروانی بابل قراردادی منعقد شد و این موضوع نیز در حال انجام است.

 

وی در پاسخ به سوال، «براساس برنامه‌ریزی کارخانه زباله‌سوز ساری چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد»، افزود: براساس برنامه در دست اجرا و پیگیری مسئولان استانی و شهر، کارخانه زباله‌سوز ساری در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

…………………………………………………………………….

چهاردانگه نیوز: بیش از ۹ سال از حمل زباله شهر ساری به بخش محروم چهاردانگه می گذرد. بارها مسئولین از ساخته شدن کارخانه کمپوست و زباله سوز به مردم چهاردانگه مژده دادند. مسئولین زیادی برای تفریح به بهانه رفع مشکل زباله  به خارج  از کشور  انجام دادند و  پول زیادی از  بیت المال را هدر دادند. اما نقطه سر خط است و اکنون مژده ساخت آن را تا دو سال دیگر می دهند.

 روزانه بیش صدها تن زباله از شهر ساری به منطقه چهاردانگه مازندران منتقل می‌شود، انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مشکلاتی را برای مردم منطقه به وجود آورد، کشته شدن یک دامدار این منطقه در شیرابه زباله در چند سال اخیر فقط یکی از مشکلات زباله در منطقه چهاردانگه بوده است.

ریزش شیرابه و خود زباله از کامیون ها و تریلرهای حمل زباله در مسیر جاده ساری – سمنان که یک رنگ آسفالت سمت رفت آن کاملاً سیاه شده، تاکنون تصادفات جاده‌ای فراوانی را به ویژه در زمان بارندگی و لغزنده شدن شیرابه ها رقم زده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.