پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نتايج تفصيلي سرشماري سال 1390 بخش چهاردانگه

طبق نتايج آخرين سرشماري عمومي نفوس و مسكن كه در سال 1390 انجام شد، كل جمعيت بخش چهاردانگه 15796 نفر ( 4871 خانوار ) مي باشد كه از اين تعداد 8298 نفر زن و 7498 نفر مرد هستند.

0

 

برنامه ریزی یکی از اولویتهایی است که هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی و توسعه و پیشرفت کشورها نقش به سزایی دارد. برای برنامه ریزی هر چه بهتر و حصول نتایج بهتر در سایه ی برنامه ریزی مدون و مفید، باید اطلاعات دقیقی از داده های مورد نیاز برای این مورد داشته باشیم. سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در گذشته هر ۱۰ سال یک بار و هم اکنون هر ۵ سال یک بار در ایران برگزار می شود می تواند کمک شایانی در ارائه ی برنامه ریزی دقیق کند.

تعداد جمعیت از دیرباز مورد توجه انسان بوده است و در ادوار گوناگون به روشهای مختلف مورد سنجش قرار گرفته است. محققان قدمت سرشماری در جهان را به بیش از ۳۷۰۰سال قبل از میلاد مسیح می دانند اما اولین سرشماری جهان، به روش نوین در سال ۱۷۹۴ در کشور سوئد انجام شده است و بعد از آن کشور‌های دیگر نیز به شمارش افراد جامعه‌ی خود به روش مذکور پرداختند.

اولین سرشماری جمعیتی ایران به روش نوین در سال ۱۲۶۴ شمسی و درسطحی محدود در زمان ناصرالدین شاه قاجار به عمل آمد. اما سر شماری دقیق و عمومی و کلی نفوس و مسکن که به شکل کلی در سطح کشور انجام شده است از سال ۱۳۳۵ انجام گرفته و آخرین بار که در واقع هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن است در سال ۱۳۹۰ و بعد از سرشماری هایی که به ترتیب در سال های ۱۳۷۵،۱۳۶۵،۱۳۵۵،۱۳۴۵،۱۳۳۵و ۱۳۸۵ بوده اند، انجام شده است.

طبق نتايج آخرين سرشماري عمومي نفوس و مسكن كه در سال 1390 انجام شد، كل جمعيت بخش چهاردانگه 15796 نفر ( 4871 خانوار ) مي باشد كه از اين تعداد 8298 نفر زن و 7498 نفر مرد هستند. در ادامه مي توانيد نتايج تفصيلي اين سرشماري در روستاهاي بخش چهاردانگه به تفكيك دهستان را كه از اطلاعات مركز آمار ايران استخراج شده است ملاحضه بفرمائيد. طبق اعلام مركز آمار ايران كليه ي اطلاعات روستاهاي كمتر از سه خانوار به دليل حفظ محرمانگي با علامت * مشخص شده اند.

 

براي ديدن تصوير در اندازه بزرگتر روي آن كليك كنيد.

Amar-4dangeh

 

براي دريافت ( Download ) اين جدول در فرمت اكسل ( XLSX ) اينجا كليك كنيد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.