پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برای اتمام پروژه آبرسانی خالخیل-کرسام 280 میلیون اعتبار نیاز است

مدیر عامل آبفار: مجتمع آبرسانی خالخیل-کرسام از پروژه های در دست اجرابوده که تاکنون 570 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده و برای اتمام این پروژه بیش از 280 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از روابط عمومی آبفار مازندران، حمید رضا جانباز در حاشیه بازدید از پروژه‎‌های آبرسانی روستایی مازندران با اشاره به تخصیص اعتباری برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در سطح ملی با حمایت نمایندگان اظهار داشت: علیرغم کاهش قیمت نفت در سال آینده، اعتبارات تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در بودجه 94 به بیش از 2 برابر افزایش خواهد یافت.

 

معاون وزیر نیرو با اشاره به مشکلات آبرسانی گفت: مشکلات آبرسانی در مازندران در بخش آب شرب روستایی فراوان است و علیرغم نگاه به اقلیم مازندران که نباید مشکل تامین آب داشته باشد، متاسفانه پایین‌ترین شاخص آبرسانی روستایی در کشور را داراست.

 

جانباز با اشاره به وعده دولت در باره رفع مشکل استان‌هایی که در تامین آب شرب با چالش جدی مواجه هستند، افزود: بر اساس وعده دولت، مقرر شد این استان‌ها در یک پروسه 3 ساله به میانگین شاخص بهره‌مندی آب کشوری برسند.

 

وی از دو راهکار برای رفع مشکلات پروژه‌های آبرسانی روستایی نیمه تمام در مازندران خبر داد و گفت: آن دسته از پروژه‌هایی که نیمه تمام هستند و با اعتبارات اندک به اتمام می‌رسند را در سال مالی 93 تامین اعتبار خواهیم کرد و تعدادی دیگر از پروژه‌هایی که نیاز به تامین اعتبار بیشتری دارند را با استفاده از مکانیزم تبصره 11 قانون بودجه و خرید تضمینی آب که سال آینده نیز تکرار می‌شود، به اتمام خواهیم رساند تا بخشی از مشکلات مردم رفع شود.

 

جانباز از مدیر عامل آبفار استان خواست، ظرف دو هفته فهرستی از پروژه‌های آبرسانی روستایی نیمه تمام با مشخصات فیزیکی ازائه دهد تا در نشستی با گروه فنی در تهران برای اتمام این پروژه‌ها بر اساس دو راهکار ارائه شده تصمیم گیری شود.

 

وجود 46 پروژه نیمه کاره آبفار مازندران

مدیر عامل آبفار نیز در حاشیه بازدید مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از پروژه نیمه تمام آبرسانی خالخیل –کرسام چهاردانگه ساری، اظهار داشت: مجتمع آبرسانی خالخیل-کرسام از پروژه های در دست اجرابوده که تاکنون 570 میلیون تومان اعتبار برای آن هزینه شده و برای اتمام این پروژه بیش از 280 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است.

 

مجید عبداللهی افزود: برای بهره برداری از این پروژه 14 کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع، 12 کیلومتر خطوط انتقال، احداث مخزن ذخیره 320 متر مکعبی و 3 واحد ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده که بخش اعظم کار به پایان رسیده و با توجه به سیاست دولت و بهره برداری مرحله به مرحله پروژه‌ها در حال حاضر اهالی روستای خالخیل از نعمت آب شرب بهره مند هستند و در آینده ای نزدیک اهالی روستای کرسام نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شود.

 

وی در حاشیه بازدید از پروژه اسلام آباد، برآورد کلی اعتبار این پروژه را 4 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون برای این پروژه بیش از 1 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده و تکمیل آن به بالغ بر 3 میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر اعتبار می‌طلبد.

 

عبداللهی افزود: 46 پروژه نیمه کاره در شهرستان‌های ساری و میاندورود وجود دارد که برای تکمیل این پروژه‌ها به 27 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.