پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

برگزاری کارگاه آموزشی کشت سیاه ریشه در زمین های شیبدار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از برگزاري کارگاه آموزشی سیاه ریشه در بخش چهاردانگه این شهرستان خبر داد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهادانگه ساري، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، طهمورث قاسم نژاد طی گفتگویی اعلام کرد: در راستای سیاست های سازمانی در خصوص کشت درختان سیاه ریشه در زمین های شیبدار، کارگاه آموزشی سیار سیاه ریشه با حضور چهل و پنج نفر از کشاورزان و علاقمندان در منطقه چهاردانگه برگزار شد.

 

قاسم نژاد افزود: غیبی مدرس پروژه منطقه چهاردانگه در خصوص کشت درختان سیاه ریشه از جمله گیلاس و هلو که مناسب این منطقه می باشد، مواردی را بیان داشت.

 

وی درخصوص مراحل اجرای کار از جمله مجوز بهره برداری آب و نحوه انتخاب نهال مناسب و … مطالبي عنوان داشت و مزاياي اين طرح را اشتغال زائی، کمک به اقتصاد خانواده، جلوگيري از مهاجرت روستاییان به شهرها، حفظ خاک و حفظ محیط زیست برشمرد.

 

در ادامه راستگو رییس اداره آموزش و ترویج شهرستان با تشکر از کشاورزان منطقه جهت شركت در کارگاه آموزشی خواستار ادامه روند اجرای کارگاه های آموزشی و حضور مستمر علاقمندان در این کارگاه آموزشی به منظور افزایش آگاهی و توانمندسازی کشاورزانی که قصد احداث باغات جدید را دارند شد.

 

در پايان كارگاه آموزشي مسوول مرکز جهاد کشاورزی چهاردانگه اقدامات انجام شده در خصوص تبدیل زمین های شیبدار به باغات سیاه ریشه و تمايل كشاورزان به احداث باغ مطالبی بيان نمود و به سوالات کشاورزان پاسخ داده شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.