پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تلفات پرندگان در میانکاله به مرز ۱۵ هزار قطعه رسید

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای غم‌انگیز در میانکاله در حالی سپری می‌شود که کماکان ماموران محیط زیست درحال پایش، جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان هستند.

هوای این روزهای میانکاله خاکستری است و صدایی از این طبیعت شنیده نمی‌شود و کماکان تلاش محیط بانان برای جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه‌های پرندگان هستند.

براساس اطلاعیه شماره ۲۴ درباره تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه ۹۹ نیز با اعزام اکیپ‌های از محیط‌بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که ۷۴۸ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و کاکایی تلف شده، از سطح خلیج و ساحل جمع‌آوری و دفن بهداشتی شدند.

گفتنی است طی ۲۶روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع‌آوری شده، به عدد ۱۴ هزار و ۴۴۷ قطعه رسیده است.

قابل ذکر است، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها توسط چندین گروه توسط قایق، تراکتور، تراکسور، موتور سیکلت و بصورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی تالاب و خلیج انجام شد.

همچنین در عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده امروز نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرگز نیز حضور داشتند.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.