پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جاخوش کردن کرونای انگلیسی در دورهمی‌های عید نوروز/کرونای انگلیسی در کمین است

0


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی گفت‌وگویی با اشاره به روند ملایم کاهشی کرونا در استان، اظهار کرد: با اینکه روند شیوع کرونا ملایم کاهشی است ولی باید دائم مراقب باشیم تا ویروس جدید انگلیسی گرفتارمان نکند.

وی خطاب به مردم استان گفت: توصیه ما این است که از مسافرت به مناطق آلوده پرهیز کرده و در صورت امکان هیچ برنامه‌ریزی‌ای برای رفتن به مسافرت نداشته باشید.

موسوی با تاکید بر اینکه از تعطیلات پیش رو و ایام نوروز بگذرید، اضافه کرد: در ایام نوروز مباحث پذیرفتن مهمان و مسائل دیگر را لغو کنید چرا که این بیماری تعارف ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به مناطقی که ویروس در آن  پیدا کرده نروید و از فامیلان و آشنایان بخواهید که مسافرتی نداشته باشند، نکته دیگر اهمیت موضوع عدم حضور در تجمعات است چرا که قدرت انتقال در ویروس انگلیسی بسیار بالا است‌.

این مسؤول اضافه کرد: خواهش می‌کنم در  هر چقدر می‌توانید از هم فاصله بگیرید اگر به مراسمی دعوت شدید در آن حضور پیدا نکنید چون تجمعات و قرار گرفتن فضاهای بسته جایی است که ویروس می‌تواند به‌راحتی انتقال پیدا کرده و یک فرد آلوده ده‌ها نفر را مبتلا می‌کند.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.