پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حمایت از مددجویان در زمان ویروس کرونا

0


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، پیچیدگی‌ها و شرایط خاص زندگی امروزی، چالش‌ها، مشکلات و فشارهای روانی زیادی را برای جوامع بشری ایجاد کرده است که برای رفع این مشکلات کمک‌رسانی به افراد امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد.

گروه‌ها، نهادها و سازمان‌های زیادی این روزها و حتی پس از پیروزی انقلاب به کمک مردم آمدند و حمایت‌های این مراکز سبب شده انسان‌های بسیاری به سمت هدف و مسیری مشخص هدایت شوند.

به خصوص در این روزها و با وجود ویروس کرونا وجود چنین مراکزی بیش از گذشته لازم است تا دستگیر افراد باشد و هر کدام از این مراکز به صورت‌های مختلف این کمک‌رسانی ها را انجام می‌دهند کمیته امداد امام خمینی یکی از این مراکز است.

پرویز سرایی رئیس اداره کمیته  امداد امام خمینی شهرستان رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس شهرستان رامسر با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون اعتبار کمیته امداد شهرستان رامسر ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده،گفت: کمیته امداد شهرستان رامسر در راستای اشتغالزایی به ۹۵ نفر از افراد که درخواست وام کرده بودند، با معرفی به بانک‌های عامل شهرستان در زمینه‌های مختلف خدمات، کشاورزی، طرح‌های دامداری و صنایع دستی تسهیلات ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۵۰ درصد اعتبارات مکلف کرده بودند که وام را از طریق راهبر شغلی پرداخت کنیم، اظهار کرد: راهبر شغلی به کسی گفته می‌شود که خودش صاحب کسب و کار بوده و به اصطلاح راهنمایی برای وام گیرنده باشد.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان رامسر با تاکید به اینکه در بحث آموزش نیز کمیته امداد امام خمینی فعال است، خاطر نشان کرد: ۲۳۳ نفر در بحث آموزش‌های مهارتی کسب و کار آموزش مقدماتی را زیر‌ نظر اساتید مجرب مرکز فنی‌وحرفه‌ای رامسر آموزش دیده و برای کسب و کار در سال جاری و سال آینده آماده شدند.

* وام‌ها به عناوین مختلف در جهت ایجاد اشتغال

وی با بیان اینکه تاکنون به  ۱۱ طرح با ۴۵۷ میلیون تومان تسهیلات اختصاص یافت، ادامه داد: در زمینه تسهیلات توسعه روستایی نیز که از سال گذشته در سامانه کارا دولت ثبت‌نام شده بودند تاکنون دو نفر از سامانه دولت وام گرفتند که چهار نفر هم تایید شده و به‌زودی به بانک عامل معرفی می‌شوند.

سرایی افزود: دو کارشناس فنی اشتغال داریم که وام‌های اشتغال که به صورت مرحله‌ای طی دو تا چهار مرحله داده می‌شود را تا پنج سال تحت نظارت قرار داده و کارشناسان با حضور در محل اجرا از صحت کار اطلاع یافته و مستندات آن را در پرونده قرار می‌دهند تا زمانی که طرح به طور کامل اجرا شود و وام‌ها نیز تعلق بگیرد.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی رامسر گفت: همه طرح‌ها اجرا شدند و حتی در مرحله فروش و بازاریابی نیز به افراد کمک کرده و کارشناسان و راهبران داده‌های کسب و کار و کسب درآمد را برای‌شان توضیح می‌دهند و حتی در دوران کرونا نیز نحوه فروش اینترنتی هم توسط کارشناسان آموزش داده شد که در زمینه فروش و بازاریابی مشکلی نداشته باشند.

وی یادآور شد: در زمینه صنایع دستی و بافت فرش و قالیچه نیز اداره کل با شرکتی هماهنگ کرده که فرش‌های مددجویان را خریداری و به فروش می‌رساند و بدون کم و کسری عین مبلغ را به مددجویان می‌دهند.

* حمایت از مددجویان در زمان ویروس کرونا

رئیس کمیته امداد شهرستان رامسر گفت: در دوران قبل از کرونا مددجویان موفق در نمایشگاه‌های مختلف و حتی نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا کرده تا کسب و کار خود را رونق دهند و راهبر‌های شغلی نیز در همه زمینه‌ها به این افراد کمک می‌کنند و حتی در دوران کرونا با اداره پست نیز هماهنگ شد تا هزینه پستی کمتری از مددجویان گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود به یکی از  مددجویان که وام دریافت کرد و اکنون نیز موفق است اشاره کرد و افزود: این فرد فرزند مجرد مددجوی کمیته امداد بوده که بعد از دوره سربازی شاگردی کرده و بعد از آن که مغازه اجاره کرد به کمیته امداد امام خمینی معرفی شد و بعد از بررسی، تصویب و دریافت وام اشتغالزایی کار خود را گسترش داد.

سرایی اضافه کرد: این فرد اکنون در طی پیگیری‌های پنج ساله تا زمان اتمام بدهی وام طرح اجرایی شده فرد موفقی است که دو شاگرد نیز دارد و کارش را ارتقا داده و درآمد مالی بسیار خوبی نیز کسب می‌کند.

وی به فردی که وام دیگری را دریافت کرد و موفق بوده اشاره کرد و افزود: این فرد کار دامداری انجام می‌دهد که در گذشته زندگی مناسبی نداشته و با کمک خیران در مسیر دامداری قرار گرفت.

*موفقیت مددجویان با پشتکار و تلاش خود

سرایی یادآور شد: بعد از اینکه به کمیته امداد معرفی شده و وام دریافت کرد، سلامتی کامل خود را به دست آورد و کارش را گسترش داد که اکنون نیز در حیاط خانه خود دامداری کرده و در کنار آنکه زندگی موفقی دارد کارهای متفرقه دیگری نیز انجام می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است که در تمام این مراحل سخت زندگی خانمش هم در کنارش بوده و با هم با پشتکار زیاد و حمایت کمیته امداد تبدیل به فرد موفق شد که حتی کمیته امداد نامش را به عنوان حامی رد کرد.

رئیس اداره کمیته امداد رامسر تاکید کرد:  افراد موفق این‌چنینی بسیاری داریم که با پشتکار و تلاش خود موفقیت‌های بسیاری را به دست آوردند و امیدواریم همه افرادی که وام را دریافت می‌کنند بتوانند این‌گونه موفق باشند.

وی در پایان افزود: در راستای توانمند‌سازی خانوارهای تحت حمایت، مددکاران کمیته امداد با شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کسب و کار و افراد واجد شرایط به حوزه اشتغال معرفی می‌شوند.

سرایی با بیان اینکه حوزه اشتغال با انجام فرآینده آموزش و مشاوره شغلی و در نهایت پرداخت تسهیلات و نظارت ۵ ساله بر طرح‌های ایجاد شده نسبت به پایدار‌سازی مشاغل اقدامات موثری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هر ساله این روند در کمیته امداد برای توانمندسازی و ایجاد مشاغل پایدار و همچنین افزایش میزان درآمد خانوارها و در نهایت استقلال و خوداتکایی خانوارها تلاش می‌کند.

 /۸۶۰۳۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.