پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت مطلوب پراکنش گونه پلنگ در زیستگاه‌ها و مناطق جنگلی و کوهستانی/ پیگیری علت تلف شدن دومین پلنگ در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: کوروس ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به تلف شدن یک قلاده پلنگ طی روزهای اخیر در آمل اظهار کرد: امسال دومین مورد تلف شدن پلنگ را در مازندران داشتیم که نخستین مورد مرگ یک قلاده پلنگ در ۲۴ آبان ماه امسال در کیاسر بوده‌ است.

وی به وضعیت مطلوب پراکنش گونه پلنگ در زیستگاه‌ها و مناطق جنگلی و کوهستانی سراسر استان اشاره کرد و گفت: با توجه به رصد پایش دوربین‌‌ها در طبیعت استان، وضعیت پلنگ به‌ویژه در مناطق تحت حفاظت از جمعیت خوبی برخوردار است.

مسؤول حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: البته مواردی از تعارضات را در طبیعت استان شاهد هستیم که از پنج مورد در سال به یکی دو مورد رسیده و آسیب‌رسانی نیز به حداقل رسیده است.

ربیعی با اشاره به اینکه همواره تعارضات و تهدیدها وجود دارد، یادآور شد: درگیری و تعارضات در برخی از مناطق بیشتر و در برخی مناطق کمتر است، اما این موضوع بین روستائیانی که در مناطق حفاظت شده و مناطق بالادست و کوهستانی زیست می‌کند بیشتر مشاهده می‌شود.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت علت مرگ پلنگ ماده در کیاسر در آبان ماه امسال، اظهار کرد: هنوز جواب آزمایش‌ها اعلام نشده و درصورت اعلام اطلاع‌رسانی می‌شود، تلف شدن این پلنگ در آمل دومین مورد بوده که پیگیری‌ها در ارتباط با مرگ دومین پلنگ ایرانی کماکان ادامه دارد.

مسوول حیات وحش محیط زیست مازندران در پایان گفت: تعداد پلنگ در جنگل‌های استان مازندران از میانگین کشوری بالاتر بوده که با حمایت می‌توانیم نسل جمعیتی این حیوان را پویاتر کنیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.