پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طغیان کرونا در ۲۲۷ روستای مازندران/ روزهای قرمز، دردسر تازه روستاییان شمالی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بعد از اعمال محدودیت‌ها شرایط شهرهای استان به وضعیت نارنجی و زرد درآمد اما باز هم تعطیلات و هجوم مسافران به استان موجب شد مازندران وارد پیک دوم بیماری شود و از نیمه دوم تیر ماه امسال کرونا پرشتاب‌تر از گذشته به شیوع خود ادامه داد.

موضوع مهمی که از همان ابتدا نگرانی‌هایی به دنبال داشت بحث روستاهای استان و حضور مسافران به‌ویژه در ییلاق‌ها و مناطق بالادست استان بوده که حضو گردشگران طی روزهای اخیر موجب افزایش اوج‌گیری این ویروس در روستاهای استان شده است.

 

از سویی دیگر برخی از صاحبان ویلاها با حضور در روستاها و اماکن عمومی زمینه انتشار این بیماری را فراهم کردند.

روستاهای استان که در پیک‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا با اعمال محدودیت تردد برای غیربومیان از شرایط خوبی برخوردار بودند متاسفانه این بار شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و در حال حاضر اهالی روستاها به‌دلیل شیوع ویروس و افزایش تعداد مبتلایان در شرایط نگران‌کننده‌ای هستند.

دکتر سیمین بابایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت کرونا در روستاهای استا ، علل موثر شیوع و اقدامات دانشگاه در راستای کاهش بیماری، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی سه هفته اخیر تعداد ۲۷۷ روستا در سطح استان براساس شیب افزایشی موارد بیماری و خوشه‌های ابتلا پرخطر کرونا بوده است.

 

وی افزود: عواملی مانند دورهمی‌ها، اجرای مراسم‌های عروسی یا عزا ، تردد کارگران فصلی جهت برداشت محصولات مرکبات، حضور مسافران در روستاهای تفریحی و گردشگری و همچنین وجود ترکیب جمعیتی پرخطر در روستاها ( سالمندان ) تاثیر بسزایی در افزایش ابتلا در سطح روستاها داشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران براساس ثبت موارد بستری و مشکوک در سامانه‌های موجود بیمارستانی و سطح ارائه خدمات روستاهای پرخطر را هرهفته به مدیریت امور روستایی اعلام می‌کند تا به بخشداران ابلاغ شود که با همکاری دهیاران و بسیج نسبت به قرنطینه و محدودیت تردد در ورودی آن روستا تا پایان دوره قرنطینه اقدام کنند. 

بابایی اضافه کرد: همچنین سطح دسترسی انجام تست راپید را در تمامی خانه‌های بهداشت ایجاد کردیم تا موارد مشکوک روستایی جهت تائید تشخیص مجبور به آمدن به شهر نشوند. 

 

وی تصریح کرد: تیم‌های رهگیری نیز که در روستاها با همکاری بهورزان سازماندهی شده‌اند، عملیات رهگیری، مراقبت بیماران و کنترل قرنطینه و گندزدایی را در منازل خانوارهای شناسایی شده با جدیت دنبال می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: تمامی پزشکان خانواده روستایی نیز خدمات ویزیت را به‌صورت مستمر در مراکز و در صورت نیاز در درب منازل انجام می‌دهند و برخی از داروهای مورد نیاز سرپایی نیز در درب منازل افراد تحویل داده خواهد شد.

 /۸۶۰۳۴/ج/و




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.