پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مجوزهای برداشت های شن و ماسه از رودخانه های مازندران محدود شد

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از ایرنا :رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان این نکته که با هماهنگی و همکاری آب منطقه ای بطور جدی از پدیده رودخانه خواری جلوگیری خواهد شد ، گفت: همسو با این رویکرد حتی مجوزهای برداشت های مجاز شن و ماسه از رودخانه ها محدود شده است.

‘ محمد محمد پور عمران افزود: در طول سالیان اخیر پدیده رودخانه خواری در مازندران باعث ایجاد سیل و همچنین تخریب و آسیب شده که برای جلوگیری از این نیازمند مساعدت دستگاه های اجرایی استان هستیم.

وی گفت : جلسات مختلفی برای برخورد با این پدیده شوم انجام شده تا آنجا که مجوزهای برداشت های مجاز را نیز محدود کرده ایم .

محمد پور از دستگاه های امنیتی و انتظامی استان درخواست کرد با آن دسته از افرادی که بصورت غیر مجاز از بسترهای رودخانه برداشت می کنند برخورد لازم را اعمال نمایند .

180 رودخانه کوچک و بزرگ به طول هفت هزار کیلومتر در مازندران جریان دارد که به اظهار کارشناسان آب منطقه ای مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد ، تراکم بالای جمعیت و ورود گردشگر زیاد ، رودخانه های مازندران از قابلیت بالایی جهت جذب توریست برخوردار است.

طبق آمار منابع رسمی از 13 میلیون مترمکعب بـرداشت سالانه شن و مـاسه از بستر رودخانه های مـازندران فقـط چهار میلیون مترمکعب آن دارای مجوز است . 

یکی از دلایل بالا بودن خسارت های ناشی از سیل ،تجاوز به حریم و بستر رودخانه های مازندران است.

 

پایگاه خبری چهاردانگه ساری

در بخش چهاردانگه علاوه بر برداشت بی رویه شن و ماسه  توسط چندین شرکت شن و ماسه از رودخانه ها در حال انجام است، تخریب گسترده ی زمین های شالیزاری برای برداشت شن و ماسه هر روز در حال گسترش می باشد. این کار باعث پایین رفتن سطح شالیزارها شده و در اثر اندک بارندگی خطر تخریب زمین شالیزاری و وقوع سیل و خسارت به کشاورزان وجود دارد. مسئولین باید جلوی این پدیده را بگیرند،  وگرنه در آینده نزدیک شاهد نابودی شالیزار ها مرغوب منطقه  به خواهیم بود.

takhrib-shalizar-3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.