پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جولان کرونا در مازندران/ بستری ۲۴۷ بیمار در شبانه روز گذشته

ا بستری ۲۴۷ بیمار جدید با احتمال ابتلا به کرونا شبانه روز گذشته در استان مازندران، شمار بستری شدگان این بیماری در این استان به یکهزار و ۴۳۵ نفر رسید

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: با بستری ۲۴۷ بیمار جدید با احتمال ابتلا به کرونا شبانه روز گذشته در استان مازندران، شمار بستری شدگان این بیماری در این استان به یکهزار و ۴۳۵ نفر رسید
در این مدت ۲۲۶ بیمار مبتلا به کرونا ویروس با بهبودی نسبی، برای ادامه بقیه مراحل درمانی (قرنطینه خانگی) ترخیص شدند.
از مجموع بستری شدگان کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۲۷۸ بیمار با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
شهرستان‌های ساری، آمل، فریدونکنار، قائم شهر و نکا در حال حاضر ، در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

۵ شهر همچنان در وضعیت قرمز
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با بستری ۲۱۵ بیمار جدید با احتمال ابتلا به کووید ۱۹، شبانه روز گذشته در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه، شمار بستری شدگان این حوزه به هزار و ۲۱۷ نفر افزایش یافته است.
دکتر سیدعباس موسوی افزود: در همین مدت نیز ۱۹۸ بیمار مبتلا به کروناویروس با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
او تصریح کرد: هم اکنون ۲۴۳ بیمار با وضعیت حاد کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این دانشگاه، با کمک دستگاه‌های تنفسی ادامه زندگی می‌دهند.

به گفته وی شبانه روز گذشته ۱۰ هم استانی نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ (قطعی) جان باختند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مشاهده کرونای انگلیسی در استان گفت: چند مورد آزمایش در این مورد انجام شده و تا هفته آینده، جواب این آزمایشات اعلام خواهد شد.
دکتر موسوی تاکید کرد: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را برای دور ماندن از ویروس کرونا، جدی بگیرند و به سبک زندگی جدید عادت کنند.
وی سفر به استان مازندران را در این وضعیت، خطرناک عنوان کرد و گفت: مسافرت به استان در این برهه زمانی، بوی مرگ می‌دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: از ۷ شهرستان قرمز کشور، ۵ شهرستان شامل ساری، آمل، فریدونکنار، قائم شهر و نکا در این استان قرار دارند.

بستری ۳۲ بیمار تازه مبتلا به کرونا در بابل
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به بستری شدن ۳۲ بیمار با احتمال ابتلا به کووید ۱۹ و ترخیص ۲۸ نفر با بهبودی نسبی، شبانه روز گذشته از چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۱۸ بیمار هم اکنون در مراکز درمانی بابل بستری هستند.
دکتر سیدفرزاد جلالی همچنین از تحت درمان قرار داشتن ۳۵ بیمار بدحال با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.