پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از تاکید بر صرفه‌جویی مصرف برق تا درخواست برای شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قطعی برق در روزهای اخیر در کشور نه تنها برای مردم سوال برانگیز شده بلکه مردم را با چالش‌هایی نیز روبرو کرده است، همچنین در مازندران که این روزها در پیک بیماری کرونا قرار دارد و تعدادی فوتی‌ها و بستری‌های آن از دیگر استان‌های کشور بیشتر است برق، چند روزی است که بدون اطلاع  ساعت‌ها برق در طول روز قطع می‌شود.

در برخی از واحدهای مسکونی با قطعی برق سیستم گرمایشی نیز قطع می‌شود، همچنین با قطعی برق، آب آپارتمان‌ها به دلیل استفاده از پمپ و  تلفن‌هایی که با برق کار می‌کنند هم قطع می‌شوند. یعنی با این شرایط کرونا و بیمارانی که در منازل نگهداری می‌شوند و همچنین از همه مهم‌تر دانش‌آموزان و دانشجویان که به دلیل تعطیلی مراکز تحصیلی در خانه و به صورت آنلاین درس می‌خوانند با قطعی چند ساعته برق، مشکلاتشان دو برابر شده است. 

*علت قطعی برق چیست؟

بحثی که این روزها بین مردم در فضای مجازی می‌توان دید این است که علت این قطعی‌ها چیست؟ و چرا بدون اطلاع قبلی برق قطع می‌شود.

جالب اینجاست که مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران چند روز پیش در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران و مدیران حوزه‌های برق، آب و گاز استان، مردم را به صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق دعوت کرده است.

وی اما در عین حال گفته است: مازندران به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا نیازمند توجه بیشتر است و شایسته نیست به‌دلیل کمبود گاز و قطع برق و آب، برای مردم و مراکز درمانی مشکلی ایجاد شود.

*افت فشار گاز دلیل قطعی برق

رازجویان سوخت اصلی نیروگاه‌های تولید برق را سوخت گاز عنوان کرده و افت فشار گاز را باعث قطع برق‌رسانی اعلام کرده و گفته صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز ضروری است.

وی بار روانی ابتلا به کرونا را باعث افزایش مصرف گاز دانسته و گفته است: قطع گاز و برق باعث آسیب جدی به مراکز صنعتی و تولیدی می‌شود، حدود ۴۸ درصد از مصارف برق و حدود ۷۵ درصد از مصارف گاز در استان مربوط به مصرف خانگی است، کمبود گاز، باعث عدم تولید برق کافی و در نهایت اختلال آب‌رسانی به منازل و نارضایتی را در پی دارد.

معاون امور عمرانی استانداری مازندران همچنین دستگاه‌های اجرایی استان را به صرفه‌جویی در مصرف انرژی دعوت و بیان کرده است: اهمیت موضوع کمبود انرژی توسط صدا و سیما و اصحاب رسانه به مردم منعکس شود تا با یک همراهی و همکاری همه‌جانبه از این بحران عبور کنیم. 

*اطلاعیه شرکت توانیر

در ادامه پیگیری خبرگزاری فارس در این ارتباط، شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به‌دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده مردم دست کم با کاهش یک تا دو درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تامین انرژی را به همه هموطنان فراهم کنند.

همچنین اعلام شده، خاموشی‌های ایجاد شده قابل برنامه‌ریزی از قبل نبوده و تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز و برق امکان استمرار تامین مطمئن گاز و برق فراهم خواهد شد.

*جایزه برای شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج  رمز ارزها

و اما فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران درباره راهکارهای تاثیرگذار در کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها می‌گوید: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می‌شوند نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران می ‌گوید: در همین راستا افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را شناسایی و معرفی کنند با بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده تقدیر خواهند شد.

سپری بسته تشویقی در نظر گرفته شده را پانصد هزار ریال به ازای هر دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز کشف شده اعلام کرده و یادآور می‌شود: مردم و مشترکان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ و یا شماره تماس مستقیم دفتر حراست و امور محرمانه شرکت به شماره ۳۳۳۹۳۴۱۰ ضمن رعایت محرمانگی اطلاعات ارائه شده نسبت به ثبت گزارش مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز به نام خود اقدام کنند.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.