پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی محمد آهنگری کیاسری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: تعدادی کلیپ هایی که به  معرفی فرهنگ شهر کیاسر پرداخته شده است به نوشته های مرحوم محمد آهنگری اشاره شده است که در این مجال به مختصر به معرفی ایشان می پردازیم.

محمد آهنگری کیاسری در پاییز ۱۳۲۳ در شهر کیاسر چشم به دنیا گشود.
قبل از تولد، پدرشان (مرحوم محمد) دار دنیا را وداع گفتند و مادر شان با مشقت فراوان  ایشان را بزرگ کردند.  (حمید آهنگری فرزند محمد کتاب گذرگاه تقدیر را پیرامون زحمات و تلاش های مادر بزرگشان به نگارش در آورده است.)
وی تا ششم ابتدایی در شهر کیاسر درس خواندند و در ادامه به ساری مهاجرت کردندو به کارهای ساختمانی روی آوردند. پس از اینکه ایشان استادکار ماهری در رشته ساختمان شدند، تصمیم به ادامه تحصیل گرفتند و پس از اخذ دیپلم به عنوان استادکار فنی در هنرستان خیری مقدم ساری به استخدام آموزش پرورش در آمدند.
از آنجاییکه به درس علاقمند بودند، به ادامه تحصیل روی آوردند و در سن 52 سالگی از دانشگاه آزاد اسلامی مدرک لیسانس دریافت کردند.  مرحوم محمد آهنگری کیاسری هنرستان غیر انتفاعی ( دانش و فن) را تاسیس کردند.

وی در حوزه فرهنگ کیاسر تحقیق کردند و دست نوشته هایی از ایشان به جای مانده که فرزندشان حمید آهنگری آنها را به صورت کلیپ زیبا در آوردند و منتشر نمودند.

محمد آهنگری بر اثر یک سانحه رانندگی، در جاده کیاسر(مرداد ۸۵ ) ودر سن ۶۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.