پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور قبض برق 8 میلیون تومانی برای مجتمع آبرسانی پشتکوه

بخشدار چهاردانگه ساری از وجود قبض برق 8 میلیون تومانی برای مجتمع آبرسانی «پشتکوه» چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: هنوز مبلغی از این قبض پرداخت نشده است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه رفع مشکل آبرسانی روستاهای زیرپوشش مجتمع «پشتکوه» چهاردانگه ساری بعد از ظهر امروز در فرمانداری ساری برگزار شد.

 

این جلسه درحالی با حضور جواد واحدی فرماندار ساری برگزار شد که مجید عبدالهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در آن حضور داشت.

 

این جلسه با هدف احصا و رفع مشکلات مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری برگزار شد که چهار نفر از شورای روستاهای بخش چهاردانگه ساری به نمایندگی از دیگر شوراها در آن حضور داشتند.

 

اعضای شورای روستای روستاهای بخش چهاردانگه ساری در این جلسه به بیان نواقصی و مشکلات مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری پرداختند.

 

یکی از مواردی که در این جلسه مورد انتقاد اعضای شورای روستاهای بخش چهاردانگه ساری قرار گرفت، بحث نامناسب بودن آب شرب بخش چهاردانگه و وجود املاح در آن بود که مدیرعامل آبفار مازندران به مردم این منطقه قول داد که در روزهای آینده از آب تحت پوشش مجتمع «پشتکوه» بخش چهاردانگه نمونه‌برداری و نتایج آزمایشات را به مردم منطقه اعلام کند.

 

 11 روستای بخش چهاردانگه ساری زیر پوشش مجمع آبرسانی «پشتکوه» هستند که چند سالی است با مشکلات فراوانی دست‌و پنجه نرم می‌کنند.

 

 بخشدار چهاردانگه ساری در جلسه رفع مشکل آبرسانی روستاهای زیرپوشش مجتمع «پشتکوه» چهاردانگه ساری، با بیان اینکه اقدامات مناسبی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در راستای تجهیز و ساخت مجتمع آبرسانی «پشتکوه» ساری صورت گرفته است، افزود: آب چاه روستای تلمادره بخش چهاردانگه ساری متعلق به روستانشینان این روستا است.

 

اسماعیل امینی بحث آب زراعی برای زمین‌های کشاورزی بخش چهاردانگه ساری را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: در بین روستاهای بخش چهاردانگه ساری، روستای کوات بیشتر از روستاهای دیگر دارای مشکل آب شرب است.

 

امینی با اشاره به اینکه تنها شبکه انتقال آب تا منبع آب هر روستا انجام شده است، اظهار داشت: تنها برای افتتاح در حضور استاندار وقت مازندران، روستاهای بخش چهاردانگه تحت پوشش مجتمع آبرسانی «پشتکوه» دارای آب شرب دائم بودند.

 

وی تصریح کرد: باید مدیریت کامل و درستی بر مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری حاکم شود.

 

بخشدار بخش چهاردانگه ساری با اشاره به اینکه ترکیدگی لوله‌های آب بخش چهاردانگه ساری هنوز وجود دارد، افزود: انشعاب غیرمجاز از لوله آب شرب مجتمع «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری توسط مردم منطقه صورت می‌گیرد.

 

امینی از وجود قبض برق حدود 8 میلیون تومانی مجتمع آبرسانی پشتکوه بخش چهاردانگه ساری خبر داد و گفت: با مصرف برقی که در طول این چند ماه در این مجتمع آبرسانی صورت گرفته، هنوز مبلغی از این قبض برق پرداخت نشده است.

 

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری دارای 21 مخزن ذخیره آب است، گفت: در مسیر انتقال آب شرب از این مجتمع به روستاهای تحت پوشش 10 ایستگاه پمپاژ آب وجود دارد.

 

خلیلی با تاکید بر اینکه مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری باید متولی یا هیئت امنا داشته باشد، گفت: تعدادی از روستاهای زیرپوشش این مجتمع به صورت موقتی از نعمت آب شرب برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه آب قنات روستای کوات بخش چهاردانگه ساری از مدار خارج شده است، گفت: روستای کوات بخش چهاردانگه ساری تا چند ماه گذشته از آب موقتی برخوردار بود که در حال حاضر از نعمت آب شرب محروم است.

 

خلیلی بیان کرد: برای اتمام مراحل کار مجتمع آبرسانی «پشتکوه» بخش چهاردانگه ساری در سال گذشته یک میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود که تاکنون هنوز هیچ مبلغی اختصاص داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه بخش چهاردانگه ساری از امکانات محروم است، گفت: زمین‌های کشاورزی بخش چهاردانگه ساری باید به زیر کشت روند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.