پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

به‌کارگیری پهپاد برای نجات جنگل‌های هیرکانی

فرمانده حفاظت جنگل و مراتع مازندران: پهپاد‌ به کمک حفظ منابع طبیعی به خصوص عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان می‌آید.

0
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران،  فرمانده حفاظت جنگل و مراتع مازندران – ساری با بیان اینکه حفظ، احیا و توسعه جنگل شاکله اصلی سازمان جنگل‌ها است، گفت: برای حفاظت از جنگل‌های هیرکانی با چالش‌هایی روبرو هستیم و حریق و قاچاق چوب از جمله عواملی هستند که مدیریت در این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده اند.
سرهنگ ذکریایی به استفاده از فناوری نو برای نجات جنگل‌های هیرکانی استان اشاره کرد و افزود: برای حفظ عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان استفاده از پهپاد در دستور کار گرفت.
او با بیان اینکه این پهپاد می‌تواند به شعاع ۵ هزار متر بمدت ۲۰ دقیقه پرواز کند، گفت: ارسال همزمان تصاویر به مرکز کنترل و برخورد نکردن با موانع از مزایای این هواپیمای بدون سرنشین است.
فرمانده حفاظت جنگل و مراتع مازندران – ساری افزود: تصاویر ثبت شده با این پهپاد برای اجرای موثر طرح جنگل‌ها و مراتع در اختیار کارشناسان منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساری هم با اشاره به کاربرد‌های پهباد در منابع طبیعی گفت: مهمترین ویژگی استفاده از طرح رصد هوایی با پهپاد، تسریع در عملیات مقابله با قاچاقچیان چوب آلات و مهار آتش سوزی جنگل است.
حجازیان افزود: برنامه‌ریزی فعالیت‌های جنگل‌شناسی، نظارت بر آتش، خصوصیات کمی جنگل، اطلاعات دقیق در مورد ساختار جنگل، تهیه نقشه دقیق از زیست توده گیاهان و کیفیت زیستگاه و ذخیره‌سازی کربن، شمارش حیوانات و خصوصا دام‌ها در مراتع و شناسایی گونه‌های درختی با استفاده از تصاویر پهپاد از کاربرد‌های استفاده از پهباد در منابع طبیعی است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.