پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انتقاد از تعلل میراث فرهنگی برای احیای باغ ملی ۳۳ هکتاری در رامسر

0

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الدین حسینی ظهر جمعه در جلسه با مسئولان شهرستان رامسر با بیان اینکه امیدوارم هستم در نوروز ۱۴۰۰ جلوه باغ ۳۳ هکتاری با گذشته فرق داشته باشد گفت: برای احیای باغ ۳۳ هکتاری تمام قد حمایت خواهم کرد و با هر گونه تعلل در احیای باغ برخورد خواهم کرد.

وی افزود: درباره احیای باغ ۳۳ هکتاری با وزیر گردشگری صحبت کردیم و وزیر گفت میراث فرهنگی ظرف ۲۴ ساعت ضابطه کلی را ارائه و طراحی را به شهرداری بدهد.

وی با انتقاد از تعلل میراث در عدم احیای باغ ۳۳ هکتاری تصریح کرد: هر گونه کم کاری برای احیای باغ ۳۳ هکتاری قابل قبول نبوده و روند احیای آن در کمترین زمان ممکن باید عملیاتی شود.

حسن خیریان پور معاون اقتصادی استاندار مازندران در این جلسه با بیان اینکه در سال جاری یکی از پروژه‌های جهش تولید باغ ۳۳ هکتاری رامسر است گفت: احیای این باغ در جلسه شورای معاونین تاکید شده و در شورای برنامه ریزی توسعه استان تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر فرمانداران استاندار نسبت به احیای باغ ۳۳ هکتاری تذکر داد افزود: ارزیابی مسئولان رامسر احیای باغ ۳۳ هکتاری است و کاری به مسائل فی مابین مسئولان نداریم.

باغ ۳۳ هکتاری رها شده است

وی تصریح کرد: عدم انجام وظیفه تخلف از وظیفه قانونی است و با هر گونه سهل انگاری برخورد خواهیم کرد زیرا این همه سال باغ ۳۳ هکتاری به حال خود رها شده و در کوتاه‌ترین زمان باید احیای باغ انجام شود.

معاون استاندار افزود: باغ ۳۳ هکتاری در زیباترین و بهترین نقطه شهر رامسر در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی واقع شده و کار احیای آن باید شروع و عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین اولویت شهرستان رامسر بر اساس ابلاغ استاندار احیای باغ ۳۳ هکتاری رامسر است و تا پایان هفته آینده احیای باغ باید استارت بخورد.

احمد خوش قلب شهردار رامسر در این جلسه گفت: طی جلسه‌ای که در عباس آباد برگزار شده بود مقرر شد در بلوار معلم روی سنگ فرش سنگ جدید نصب شود که ۵ سانت افزایش ارتفاع دارد و در نامه میراث به شهرداری اعلام شده که سنگ فرش قبلی تخریب و به صورت جدید ساخته شود.

وی افزود: تخریب سنگ فرش بلوار معلم ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و برای فرش سنگ جدید ۲ میلیارد هزینه نیازمند است‌.

وی تصریح کرد: جهت احیای باغ ۳۳ هکتاری شنبه فراخوان مشاور جهت انجام طراحی که میراث تأیید کنند عملیاتی می‌شود.

کد خبر 5064851
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.