پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران از کمبود زیرساخت‌های بهداشتی رنج می‌برد

0

علی اصغر باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با عنوان اینکه اعتباری که به استان تعلق می‌گیرد در حد جمعیت و مساحت استان است، گفت: استان مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهدو جمعیت استان با حضور مسافران اضافه می‌شود که این موضوع باید جزو شاخص‌های استان قرار گیرد و بر اساس آن به استان بودجه تخصیص یابد.

باقرزاده با اشاره عقب ماندگی امکانات زیرساختی حوزه بهداشت در استان بیان کرد: مبنای انقلاب عدالت است و با تکیه بر این موضوع انتظار جبران عقب ماندگی‌ها با پیگیری تحقق عدالت در حوزه سلامت می‌رود.

باقرزاده با بیان اینکه جای نماینده و مسئولان اجرایی جابجا نشود اظهار داشت: سفر دکتر نوبخت معاون اول رئیس جمهور تعهدهایی را در استان به وجود آورد که مسئولان اجرایی استان باید پیگیر آن مصوبات باشند تا تحقق یابد.

نایب رئیس کمیسیون درمان و بهداشت ضمن اعلام آمادگی برای پیگیری و برطرف کردن مشکلات بهداشت بیان داشت: زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان در بخش سخت افزاری و نرم‌افزاری مشکلاتی دارند که نیاز به ورود مدیران جهادی برای برطرف کردن این موضوع دارد.

وی با اشاره به محقق نشدن تخصیص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت بیان کرد: متأسفانه این مبلغ به صورت قطره چکانی تزریق می‌شود و اگر این مبلغ به صورت کلی به وزارتخانه پرداخت و در حوزه بهداشت هزینه می‌شد قطعاً تجهیزات بیشتری در حوزه بهداشت فراهم می‌شد.

باقرزاده گفت: در دوگانگی اقتصاد و سلامت، سلامت در اولویت قرار دارد اگر مشکلات اقتصادی مردم را برطرف می‌ساختیم می‌توانستیم پروتکل‌های بهداشتی را بهتر در میان خانواده‌ها برقرار کنیم.

علی اصغر باقرزاده بیان کرد: مجلس در بعد نظارتی با بالاترین مقام اجرایی کشور تعارف ندارد اما پشتیبان مسئولان است و با ریل‌گذاری مناسب برای دولت حامی خدمات به مردم است.

کد خبر 5064662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.