پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کرونا باشگاه های بوکس مازندران را به تعطیلی کشاند

0

امیر مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی کمیته‌های مربیان و فنی استان و معارفه رئیس هیئت بوکس استان درباره مشکلات بوکس استان گفت: بخشی از مشکلات این رشته در استان زیرساختی بوده زیرا کرونا فعالیت‌ها را مختلف کرده است.

وی با اظهار اینکه فعالیت باشگاه‌ها مسابقات تعطیل است و مربیان رشته بوکس دچار ضررو خسران شدید شده اند، افزود: همچنین این بیماری سبب شده تا ورزشکاران از مرز آمادگی دور شوند زیرا کرونا تأثیر منفی گذاشته است درحالی که سال آینده مرحله دوم انتخابی سهمیه المپیک را برای مسابقات جهانی فرانسه و مسابقات قهرمانی جوانان جهان را در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری اردوهای تیم ملی در فدراسیون صادر شده است، گفت: چون عملاً مسابقات انتخاباتی برگزار نیم شود، شرایط سخت شده و نمی‌توانیم نفرات خود را به اردوها اعزام کنیم زیرا باید نفرات را شناسایی و سپس به اردو اعزام کنیم و وقتی انتخابی برگزار نمی‌شود، نفرات چگونه باید از استان‌ها استخراج شوند.

مدرسی یادآور شد: در جلسه هم اندیشی کمیته‌های مربیان و فنی مقرر شد برنامه ریزی جامعی برای ورزش بوکس داشته باشیم و با توجه به اینکه مجوز برگزاری اردو را داریم مقرر شد، در قالب اردو به صورت دو یا سه شهر مجاور در استان، اردوهای مشترک را با حضور حداقلی ورزشکاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنیم و بتوانیم نفرات برجسته و شاخص را در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان شناسایی و نفرات برتر را به اردوهای تیم ملی اعزام کنیم.

رئیس هیئت بوکس مازندران همچنین با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در بوکس استان گفت: در زمینه خانه‌های بوکس پروژه‌های نیمه کاری زیادی نظیر خانه بوکس بابلسر وجود دارد که چندین سال به اتمام نرسیده و قول مساعد دادند تا بهمن ماه این پروژه تکمیل شود.

وی ادامه داد: نبود خانه بوکس در آمل و تخریب خانه بوکس دولتی، مستهلک شدن خانه بوکس فریدونکنار و نبود خانه بوکس درمرکز استان از جمله مشکلات است و درصددیم با حمایت سرمایه گذاران و خیران، خانه بوکس مرکز استان را احداث کنیم.

مدرسی درباره شمار جامعه ورزشکاران بوکس استان یادآور شد: طبق اخرین آمار هیئت پزشکی ورزشی استان در سال ۹۸ شمار ورزشکاران هزار و ۴۸۰ نفر سازمان یافته هستند اما مسلماً شمار واقعی ورزشکاران بیشتر است و در این راستا پرتال جامع هیئت بوکس طراحی شده تا تمامی مربیان، ورزشکاران و باشگاهداران در آن ثبت نام کنند تا عدد واقعی ورزشکاران را استخراج کنیم.

کد خبر 5061839
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.