پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اوضاع ساخت و سازغیرمجاز در سوادکوه واویلا است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد محمدی تازه‌آبادی بعدازظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان سوادکوه، سه موضوع مهم در طی مدت حضورش در شهرستان را مسئله اراضی ملی و طبیعی، ساخت‌وسازها و تغییر کاربری غیرمجاز و مسائل مرتبط با رودخانه برشمرد و افزود: متأسفانه وجود رودخانه در شهرستان به جای نعمت تبدیل به نقمت شده و برای مردم شهرستان حادثه ایجاد کرده اما تاکنون اقدام اساسی و جدی انجام نشده است و امکان دوباره وقوع حادثه وجود دارد.

رئیس سابق دادگستری شهرستان سوادکوه با اذعان بر اینکه از ساخت‌وسازها و تغییر کاربری غیرمجاز به سرعت و دقت جلوگیری نمی‌شود و در اجرای حکم با کمبود امکانات و مشکلات جدی مواجه‌ایم، گفت: ادارات بدانند که نه فقط تشکیل و صدور پرونده بلکه اجرای حکم از همه مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه پس از سیل بسیاری از خانه‌ها در دل رودخانه قرار گرفتند، صدور مجوز آنها را خلاف دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها هم نباید در این ساختمان‌ها ساکن شوند و این معضل جدی بوده و نیازمند عزم جدی امور آب و شهرداری است.

این مسئول با عنوان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان واویلاست، افزود: اگرچه اخیراً فعالیت‌های جهاد کشاورزی شهرستان، دو چندان شده است اما کافی نیست و اقدامات انجام شده نیز برای اثربخشی بهتر باید اطلاع‌رسانی شود.

محمدی با بیان اهمیت صلح‌وسازش در پرونده‌ها و ارجاع غالب پرونده‌ها به شورای حل اختلاف، بر مجاهدت و تجربه کافی اعضای این شورا و همکاری برخی ادارات همچون سازمان تبلیغات اسلامی در این رابطه اشاره کرد و تعداد پرونده‌های منتهی به سازش در شش ماه سال جاری را ۲۰۰ فقره پرونده برشمرد و گفت: تأسیس اورژانس اجتماعی در شهرستان نیز بسیار کمک کار بوده است.

وی با اشاره به زحمات اداره منابع طبیعی، آن را کافی ندانست و برخی از این امور را ناشی از کمبود نیرو و امکانات در راستای اجرای احکام عنوان کرد و افزود: شهرستان سوادکوه یک شهرستان دامپروری است و تشکیل انجمن صنفی مرتع‌داران و نشست ماهانه با آنها در راستای حل مشکلات آنها بوده است.

این مسئول با بیان اهمیت رسیدگی به پرونده‌ها به فوریت و تلاش برای جلوگیری از تراکم پرونده‌ها، تعداد پرونده‌های ورودی شهرستان سوادکوه از شهریور ۹۲ تا کنون را ۸۷ هزار و ۹۹۴ فقره پرونده و تعداد خروجی را ۸۸ هزار و ۵۴۰ فقره پرونده برشمرد.

در ادامه این آئیین، رسول محمدی، رئیس جدید دادگستری شهرستان سوادکوه با اشاره به تعداد فقره پرونده‌های منتهی به سازش در شهرستان سوادکوه، این امر را بیانگر فرهنگ پذیرش اشتباه و روحیه بخشش در مردم شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار مورد تأکید ما است، افزود: این اراضی با توجه به ارزش یافتن و نزدیکی به تهران موجب افزایش میل به تصرف در افراد بیگانه شده و پیشنهادات مالی وسوسه‌کننده مردم را ترغیب به فروش کرده و اکنون زمین‌فروشی تبدیل به منشأ درآمد و تجارت برای مردم شده است و این امر موجب سختی مبارزه با این امر می‌شود.

این مسئول، با اشاره به عبور جاده ترانزیتی در شهرستان و وسعت زیاد شهرستان، گفت: اما امکانات نه با توجه به این دو مهم بلکه با توجه به جمعیت ۴۰ هزار نفری آن و حتی کمتر تخصیص می‌یابد و این مسئله خدمات‌دهی ارگان‌ها مانند منابع طبیعی را دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین، رسول محمدی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان سوادکوه معارفه و از زحمات احمد محمدی تازه‌آبادی، رئیس پیشین دادگستری شهرستان سوادکوه تقدیر شد. همچنین، محمد خانلری به‌عنوان دادستان جدید شهرستان سوادکوه معارفه شد.

کد خبر 5061565
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.