پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین آمار کرونا در مازندران| 122 بیمار جدید به جمع مبتلایان اضافه شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی وارد پنجمین ماه متوالی از روزهای قرمز کرونایی در استان مازندران می‌شویم که شمار مبتلایان و تعداد بستری‌شدگان به پرواز درآمد.

اوج‌گیری آمار مبتلایان و بستری‌شدگان با اعمال محدودیت‌های کرونایی همراه است درحالی‌که هنوز هم بسیاری افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم‌توجهی می‌کنند.

نکته مهم دیگر وضعیت جاده‌های استان است که در چنین شرایطی در برخی مقاطع قصه ترافیک تکرار می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده ادامه دردسرهای کرونایی در استان است.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۰۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۳۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۲ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و دوستانه و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری و ۱۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، با بستری شدن تعداد ۱۲۲ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۷۹۲ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.