پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز مراسم یادواره شهید خلبان ذبیحی در مازندران/تقدیم 28 شهید خلبان از مازندران در دفاع مقدس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از جویبار، مراسم یادواره شهید خلبان ذبیحی با حضور امیر هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

 

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در آغاز این مراسم گفت: امیر سرتیپ خلبان شهید پرویز ذبیحی اترکله با وجود رشادت‌های دوران دفاع مقدس تا حدودی گمنام بوده است.

 

وی تصریح کرد: مازندران ۲۸ شهید هوانیروز در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: با همکاری مسؤولان شهری یادمان این شهید خلبان در جویبار برپا شده است.

 

امیر سرتیپ خلبان شهید پرویز ذبیحی اترکله در اسفندماه ۱۳۲۲ در سوادکوه چشم به جهان گشود، وی مراحل تحصیلی ابتدایی را در شهرستان جویبار و دبیرستان را در قائمشهر و بابل گذراند.

در سال ۱۳۵۰ وارد نیروی هوایی شد و بعد از آموزش دوره افسری و زبان انگلیسی جهت آموزش عملیات پروازی هواپیماهای رزمی شکاری F-۵ از طرف نیروی هوایی ایران به ایالات اوکلاهامای آمریکا اعزام شد و پس از طی مراحل عالیه خلبانی به دریافت گواهی مهندسی پرواز نایل شد؛ در سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت و در پایگاه‌های تهران، دزفول، بوشهر و سپس تبریز مشغول به کار شد.

ایشان در طی ۵۲ روز شروع جنگ تحمیلی ۷۶ مأموریت پروازی داشتند که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۵۹در پرواز برون مرزی خود بعد از انجام مأموریت موفقیت‌آمیز در برگشت به خاک کشور عزیز خود مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 /۸۶۰۰۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.