پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه لیگ والیبال در۲گروه بهترین راهکار است/ به فکر تیم ملی باشیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، سی و چهارمین دوره رقابتهای لیگ برتر والیبال ایران، درحالی از روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه شروع شده بود که پس از هفت هفته رقابت، از ۱۸ مهرماه به منظور قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، ادامه این مسابقات متوقف شد.

کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال در نظر داشت ادامه مسابقات لیگ برتر را از روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه شروع کند که با توجه به درخواست باشگاه‌ها مبنی بر تجدید نظر در این خصوص، و به نتیجه نرسیدن برسر چگونگی ادامه این رقابتها، دیدارهای روز چهارشنبه این هفته نیز برگزار نخواهد شد.

بهروز عطایی در گفتگو خبرنگار مهر درآمل افزود: از سه شیوه‌ای که فدراسیون والیبال برای از سرگیری مسابقات لیگ برتر پیشنهاد داد، برگزاری رفت و برگشت مسابقات طبق روال جاری، ادامه مسابقات در دور رفت و برگشت بدون تغییر و متمرکز شدن بازی‌های مرحله پلی آف و پیشنهاد سوم برای دور برگشت بر اساس امتیازات دور رفت در دو گروه تقسیم شوند و به صورت رفت و برگشت مسابقه دهند.

وی اضافه کرد، از سه پیشنهاد ارائه شده از سوی فدراسیون، که تیم‌ها موظف به انتخاب یکی از سه پیشنهاد بودند، گزینه سوم برگزاری مسابقات در دو گروه به صورت رفت و برگشت بهترین ومنطقی ترین گزینه است.

برگزاری متمرکزبازیها مغایرشیوه های نامه‌های کرونایی

سرمربی تیم لبنیات هرازآمل با بیان اینکه برخی از مدیران تیم‌ها صحبت از برگزاری متمرکز بازی‌ها واصرار زیاد به این شیوه را دارند، گفت، اینکه بازی‌ها در دو یا سه شهر به صورت متمرکز برگزار شود، خیلی منطبق بر شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا نیست واگر قرار باشد این بازی‌ها متمرکز درکلان شهرها برگزار شود، متأسفانه اکنون کلان شهرهای کشور دروضعیت فوق حاد کرونایی هستند و ورود واسکان تیم‌ها دراین شهرها به مراتب تبعات بسیارسنگین تری را به همراه خواهد داشت.

عطایی ادامه داد، واقعاً از برخی باشگاه‌ها تعجب می‌کنم که چرا به دنبال به پایان زودتر رقابت‌های لیگ هستند؟

به فکر تیم ملی والمپیک هم باشیم

سرمربی تیم والیبال لبنیات هرازآمل با اشاره به اینکه درسال قبل از بازی‌های المپیک قرار داریم و برگزاری متمرکز واتمام ۲۰ روز مسابقات حداقل تا پایان دی ماه درکوتاه مدت نتیجه بخش اما در افق درازمدت یک آسیب جدی برای تیم ملی وارد خواهد کرد، گفت: در سال ماقبل المپیک قرار داریم وطبیعی هست که بازیکنان مورد نظر کادرفنی که درتیم های باشگاه‌های حضور دارند، باید در جریان مسابقات باشند.

عطایی ادامه داد، اینکه مسابقات در یک فرصت زمانی به پایان برسد و در ۳ تا ۴ ماه بازیکنان هیچ برنامه نداشته باشند، عواقب سو آن برای تیم ملی و ناآماده بودن بازیکنان نیز در بازی‌های المپیک نمایان خواهد شد.

وی افزود: ما نباید از مسائل فنی غافل شویم. رقابت‌ها اگر به صورت متمرکز برگزار شود، در یک مدت زمانی دو تا سه هفته‌ای به پایان می‌رسد وپس از آن برای تیم ملی که بازیکنان باید آماده شوند، در سال قبل از المپیک مشکل ساز خواهد شد.

فدراسیون وتیم ها باید مدیریت کنند

سرمربی تیم لبنیات هرازآمل با اشاره به اینکه وضعیت پیش آمده وتداوم ناخواسته بیماری کرونا در کشور وکل دنیا نمی‌توان همه را مقصر گرفت ودرچنین وضعیتی باید بهترین تصمیم، همفکری وهمکاری همه جانبه داشت، تصریح کرد، البته بخش زیادی از این تصمیم‌ها به مدیریت فدراسیون والیبال برمی گردد و بخش دوم نیز انتظار هست که همه تیم‌های لیگ برتری نیز عجولانه تصمیم نگیرند وهمه جوانب امر را درنظربگیرند.

کد خبر 5057157
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.