پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سند جامع پدافند غیرعامل در مازندران رونمایی می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حمید بخشی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه همزمان با هفته پدافند غیرعامل طرح جامع پدافند غیرعامل در استان رونمایی می‌شود، مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی را شعار هفته پدافند غیرعامل یاد کرد.

وی با اظهار اینکه نهاد پدافند غیرعامل در کشور نوپا و نبازمند بلوغ و حمایت بیشتری است، افزود: رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل داری ظرفیت برنامه‌ای است و هرگونه فعالیت در استان باید پیوست پدافندغیرعاملی داشته باشد و در نظام بودجه ریزی باید مورد توجه قرار گیرد.

بخشی با عنوان اینکه بیش از عنوان گیاهان دارویی ارزشمند در استان وجود دارد، گفت: در طرح جامع پدافند استان ۵۰۰ گونه گیاهان دارویی شناسایی شده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران با اشاره به تشکیل شورای پدافند غیرعامل در استان گفت: ۸۷ رزمایش و مانور، چهار همایش، پنج مسابقه، هفت بازدید، شش افتتاح پروژه از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل است.

وی با اظهار اینکه دو نمایشگاه پدافند غیرعامل در استان برگزار می‌شود، یادآور شد: آموزش مجازی برای پدافند غیرعامل را در دستور کار داریم و این آموزش به صورت سراسری از طریق مرکز آموزش سازمان پدافند غیرعامل ارائه می‌شود.

بخشی با بیان اینکه پدافند غیرعامل فاقد بودجه و امکانات لجستیکی است، اجرای پدافند غیرعامل شهرهای ساری، بابل، آمل، تنکابن، مصون سازی نیروگاه نکا، مرغ لاین، دیسپاچینگ شمال و غیره را ازجمله طرح‌ها بیان کرد.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه گفت: شبکه اطلاع رسانی قوی در استان ایجاد شده است و در این راستا ارتباط خوبی با رسانه‌های استان داریم.

وی به عدم تخصیص بودجه به شورای اطلاع رسانی استان گفت: با تأمین اعتبار از رسانه‌ها برای بازنشر رویدادها حمایت می‌شود.

کد خبر 5055361
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.