پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردهمایی هیأت‌های ورزشی مازندران| از انتقاد به وضعیت حقوق ناجیان غریق تا توجه به ورزش‌های زورخانه‌ای

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| حسن رنگرز در گردهمایی هیأت‌های ورزشی استان مازندران به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین، مسؤولان ستادی، روسا و نواب رئیسان هیأت‌ها در سالن سید رسول حسینی ساری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسؤولان هیأت‌های ورزشی استان اظهار کرد: بنده هم به‌عنوان عضو کوچکی از ورزش استان خود را نوکر جامعه ورزش مازندران می‌دانم و خدا را شاکرم که در این برهه از زمان می‌توانم به ورزش کمک کنم.
 
 مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به مطالبات ناجیان غریق مازندران بیان کرد: مسؤولیت نجات جان بسیاری از انسان‌ها به‌عهده ناجیان غریق است و قطعاً پیگیری‌های مجدانه‌ای برای مرتفع ساختن مطالبات این عزیزان صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید براینکه همه باشگاه‌ها طبق قانون باید مجوز بگیرند، افزود: ساماندهی باشگاه‌ها و پیگیری ساخت و تجهیز و مرمت خانه‌های تخصصی رشته‌های مختلف ورزشی جزو اولویت‌های دستگاه ورزش و جوانان است چراکه مازندران به تنهایی یک سوم افتخارات ورزشی کشور را کسب می‌کند و به‌عنوان قلب ورزش کشور جایگاه ورزش در این استان بسیار مهم است.

 
رنگرز عدم تناسب امکانات و افتخارات ورزشی در مازندران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر می‌توانیم اینگونه در ورزش درخشان ظاهر شویم مدیون تلاش‌های ورزشکاران و همت همکاران در هیأت‌های ورزشی هستیم که با دستان خالی ورزش مازندران را در صدر قرار داده‌اند.
 
 مدیرکل ورزش و جوانان تحریم‌های اقتصادی و آسیب‌های کرونا را دو عامل مهم در افزایش مشکلات حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم بعد از موج سوم کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی اماکن ورزشی باشیم چرا که در این ۹ ماه حمایتی از ورزشی‌های نشده و به اعتقاد بنده یکی از راهکارها بازگشایی هرچه سریع‌تر اماکن ورزشی است.
 
رنگرز با اشاره به اینکه سهم بانوان و جوانان در مدیریت ورزش باید دیده شود، افزود: ساحل کم‌نظیر استان می‌تواند محلی برای گسترش فعالیت‌های ورزش همگانی باشد که با کمک شهرداری‌ها و بخش خصوصی می توان به این اهداف دست یافت.
 
وی استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ملی را در فراهم آوردن بستر بخش خصوصی و حامیان مالی برای ورزش مازندران موثر دانست و گفت: استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در امر آموزش در محدودیت‌ها کرونایی مفید واقع شود.

و اما خلاصه‌ای از صحبت‌های روسای هیات‌ها و حواشی این نشست؛

* انتقاد از وضعیت حقوق ناجیان غریق توسط مشاور هیات نجات غریق؛  در این نشست، خواستار رسیدگی به وضعیت اسفناک ناجیان غریق شدند.

*تخریب باشگاه‌های بیلیارد/ گروه مشاوره قوی‌ای ترتیب بدهید که همراه با ارائه مشکلات راه حل را هم بگویند، ما در هیات بولینگ و بیلیارد می‌توانیم حامی دستگاه ورزش باشیم، ما باشگاه‌های خوبی داریم.

* به رشته‌های انفرادی توجهی نمی‌شود/در بدمینتون جزو سه هیات برتر کشور هستیم ولی یک خانه تخصصی بدمینتون نداریم تمام اصناف باز است به جزو ورزش!

*در طول این سال‌ها تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان نداریم، چرا روسای هیات‌های ما فقط باید در این جلسات حرف بزنند!؟ چرا جلسات تخصصی برای هیات‌ها برگزار نمی‌شود که هیات‌ها راحت صحبت‌هایشان را انجام دهند!؟

* تقاضا داریم ساختمان اسکواش به هیات اسکواش برگردد/ زورخانه مسجد دوم ما ایرانی‌ها است؛ ورزش زورخانه‌ای یک فرهنگ است و ما برای فرهنگ‌سازی در این فضا می‌توانیم استفاده کنیم‌.

* ما در کاراته قهرمانان زیادی داشتیم اما جوابگوی مطالبات بچه‌ها نیستیم/ پیگیر دعوت شدن ورزشکاران مازندرانی به تیم ملی باشید؛ در هندبال بچه‌های ما به اردوهای ملی می‌روند ولی در لیست نهایی در تیم ملی دیده نمی شوند و حمایت نمی‌شوند، ما امکانات ساحلی خوبی داریم و می‌خواهیم این بستر برای هندبال فراهم شود.

*به‌خاطر کرونا تقاضا داریم سایت تخصصی برای برگزاری کلاس‌ها به صورت وبینار برگزار کنیم ولی اداره کل سایتی برای این کار ندارد، مربیان و داوران ما اصلا بیمه نیستند،تقاضا داریم حداقل داوران ما برای رفتن در قضاوت بیمه باشند تا مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید.

*گلف کمتر دیده می‌شود چون همه فکر می‌کنند ورزش پولدارها است؛ کمبود زمین گلف داریم و فقط زمین مینی گلف داریم، نگاه ویژه‌ای به گلف داشته باشید و حمایت کنید.

* بدون تاتامی در جودو نمی‌توان ورزش کرد؛ تاتامی را از فدراسیون می‌شود انجام داد ولی جایی نداریم که تاتامی را قرار دهیم. دریافتی جودو صفر ریال بوده است.

* مربیان ما از نفس افتادند و منابع درآمدی آن‌ها از بین رفته است؛ ورشکستگی‌ای بعد از کرونا گریبان ورزش مازندران را خواهد گرفت که باید راه چاره‌ای برایش در نظر گرفت.

* سهم ورزش ما در صداسیمای استان بسیار ناچیز و اندک است؛ شمشیربازی سالن تخصصی ندارد، سالن مرکز استان ما ۸۰ متر فضا دارد، فضایی برای ما در نظر بگیرید که بتوانیم قهرمانان بهتری پرورش بدهیم.

*دانش آموزان ما به چاقی زودرس رسیدند؛ به داد بچه‌هایمان برسیم، از ظرفیت ورزش دانش‌آموزی استفاده کنیم تا دچار چنین مشکلاتی نشیم.

*دغدغه ورزش رزمی بحث تقسیم منابع بودجه بود/ مدیر ارشد استان پاسخگو باشد که ما بودجه کمی داریم

*چرا بعضی روسای ما هنوز دیپلم هستند؟ ورزش دانشگاهی برای روسای هیات‌ها ثبت نام بدون کنکور دارد ولی استقبالی نداریم از هیات‌ها! تعاملی با هیات دانشجویی با سایر هیات‌ها باید برقرار شود تا همه روسا تحصیل کرده شوند.

* از بین هیات‌های ورزشی مجمعی تشکیل بدهیم و نفراتی را انتخاب کنیم که بتوانند پیگیر مشکلات هیات‌ها باشند، دفتر هیات‌های ورزشی در شان هیات های ورزشی نیست.

* هیات کشتی با این همه پیشینه!!! شما بیایید خانه کشتی ما را ببینید، خانه کشتی روی سر ما دارد خراب می‌شود،  کشتی ما سال‌ها آبروداری کرد برای ورزش ایران، ولی در بحث بودجه حمایت کننده نداریم، بودجه فوتبال اگر ۱۰ درصدش به کشتی تعلق بگیرد ما در المپیک مدال‌های بیشتری را نسبت به قبل خواهیم گرفت.

به گزارش فارس؛ در ابتدای این نشست، روسا و نواب رئیسان هیات‌های ورزشی استان سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند که، مشکلات اقتصادی و تامین بودجه، هماهنگی ادارات شهرستان با هیات‌ها، خانه‌های تخصصی برای رشته‌های مختلف ورزشی، حمایت و برنامه‌ریزی برای مستعدین ورزشی در رده‌های سنی، تبعات تعطیلی اماکن ورزشی برای ورزش مازندران، تعامل ورزش با صدا و سیما و رسانه ملی و حمایت از بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌گذار در توسعه ورزش، مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این گردهمایی بود.

 

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.