پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تعیین تکلیف 4500 معدن غیرفعال/ ایجاد 888 هزار شغل با بازگشت معادن منجمد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، بابک دین‌پرست قبل از ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: استان مازندران یکی از استان‌های مهم در زمینه تولید، اشتغال، صنعت و تجارت است که برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی چند شهرستان سفری به این استان داریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به همراه شورای تسهیلات رفع موانع تولید، افزود: بر آن هستیم تا در حد توان مشکلات واحدهایی که دچار موانع هستند بررسی شده و برای آن تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اعلام اینکه یکی از تکالیف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مربوط به بخش صادرات و واردات است، تصریح کرد: قانون‌گذار طبق ماده ۶۱ تعیین کرده است بررسی موانع و مشکلات مربوط به بخش صادرات و واردات را قانون‌گذار بر اساس ماده ۶۱ تعیین کرده است البته مکاتبات مشخص با دستگاه‌های ذیربط برای رفع موانع انجام شده تا موانع صادراتی موجود بررسی و برطرف شود.

این مسؤول با اشاره به بازگشت یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید، یادآور شد: این تعداد از مجموع ۱۰ هزار واحد تولیدی راکد است تا تعیین تکلیف شده و به چرخه تولید باز گردند البته در جلسه اخیر سعی شد تا تعداد این واحدها از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی به دو هزار واحد افزایش یابد.

دین‌پرست با تأکید بر تعیین تکلیف تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ معدن غیرفعال کشور با دستور صریح رئیس‌جمهور بود، بیان کرد: باید معادن غیرفعال و معادن منجمد فعال شده و به چرخه تولید بازگردد همچنین با تعیین تکلیف معادن تعداد ۸۸۸ هزار اشتغال ایجاد می‌شود که ۱۱۱ هزار شغل در این بین به صورت اشتغال مستقیم هستند.

 /۸۶۰۱۲/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.