پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم شکل‌گیری سازمان برنج در کشور/ ضرورت تقویت سیاست‌های حمایتی از کشاورز

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمرنگی و ناپایداری سیاست‌های حمایتی دولت از زارعان، بی‌توجهی به طرح جهش تولید و جولان دلالان و واسطه‌ها در بخش کشاورزی حیات این بخش استراتژیک را به خطر انداخته است.

وی یادآور شد: افزایش قیمت نهاده‌های زراعی و هزینه‌های ناشی از تولید محصولات ، صعوبت کار تولید و نیز به یغما رفتن دست‌رنج تولیدکنندگان از سوی واسطه‌ها آینده مبهمی را برای کشاورزی کشور به‌وجود آورده است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: با وجود کود ۵۰۰ هزار تومانی، هزینه ۳۰۰ هزار تومانی کارگر و سم لیتری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی کشاورزی دیگر اقتصادی نیست.

این نماینده شمالی با انتقاد از حذف یارانه‌های حمایتی از بخش تولید محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور دولت باید به این بخش نگاه ویژه‌ای معطوف کند.

نماینده مردم بابل همچنین از نبود سیاست پایدار در خصوص بازاریابی محصولات زراعی و باغی انتقاد کرد و افزود: مهم‌ترین بخش فعالیت‌های زراعی و باغی فروش محصولات است که در این عرصه دلالان گوی سبقت را از همه ربودند.

وی با اشاره به تامین ۴۴ درصد برنج کشور در این استان گفت: انگیزه‌های تولید برنج‌کاران بخاطر نداشتن حامی جدی در فرآیندهای تولید تا عرصه محصول بشدت کمرنگ شده است.

کریمی فیروزجایی شکل‌گیری سازمان برنج را در کشور ضروری دانست و تاکید کرد: تشکیل سازمان برنج باهدف تقویت سیاست‌های حمایتی از کشت‌کاران این محصول، مورد حمایت جدی نمایندگان مجلس است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه جامع تولید محصولات استراتژیک کشاورزی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، مجلس یازدهم از اقتصادی کردن فعالیت‌های تولید محصولات کشاورزی حمایت جدی خواهد کرد.

 این مسوول ادامه داد: در این راستا قانون جدید خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ خواهد شد که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

 /۸۶۰۴۸/ج/و‏


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.