پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

المان های مناسب در ورودی های ساری جانمایی می شود

0

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رجبی اظهار داشت: شهرداری ساری در نظر دارد تا مجسمه و بنای یادبود افتخارآفرینان را در مرکز دیار علویان جانمایی کند تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان جنگ تحمیلی چهره‌ی شهر را همراه با دیگر زیبایی‌های محیطی به نماد جنگ مزین کند.

شهردار ساری ادامه داد: هنرمندان ترجیحاً از نمونه عکس‌های زنده بجا مانده از دفاع مقدس ایده‌های خود را طراحی کنند.

رجبی با اشاره به اینکه ساری نخستین شهر در کشورهای عضو اکو است که عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۲ را کسب کرد، افزود: این مهم، فرصت مناسبی است تا ساری را به ۱۰ عضو کشور اکو معرفی کنیم.

وی ساماندهی ورودی‌های شهر را از ضروریات دانست و گفت: شهرداری ساری در نظر دارد تا ورودی‌های مرکز استان از قائمشهر- ساری، نکا- ساری را با دروازه‌هایی که با تاریخ و فرهنگ این استان همخوانی دارد، جانمایی کند تا مسافران و گردشگران این بار در رویارویی با چهره متفاوت شهر، خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنند.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح این شهرداری از تمامی هنرمندان، معماران و طراحان برای طرح ورودی شهر دعوت می‌کند تا آثار وطرح های مورد نظر خود را به شهرداری ساری ارائه کنند.

رجبی با بیان اینکه المان‌های شهری نمادی از هویت فرهنگی هر جامعه هستند از فراخوان ساخت مجسمه گرامیداشت مقام مادرخبر داد و از هنرمندان و طراحان و مهندسان خلاق خواست که طرح مورد نظر خود را برای نصب در فضای شهری ارائه کنندتا بهترین طرح ساخته و برای ساری ماندگار شود.

شهردار ساری گفت: فضاهای همساز با هویت شهری موجب آرامش و ارتقا سطح مشارکت شهروندان می‌شود و وجود المان‌های شاخص در سطح شهر موجب افزایش زیبایی و همچنین انتقال هویت شهری در اذهان عموم می‌شود.

کد خبر 5051802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.