پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سفر تاریخی آقامعلم به مدرسه «اروست»/ آن مرد در پاییز آمد

۲۵سال و چند روز از سفر پاییزی آقا معلم و رهبر فرزانه انقلاب به منطقه پشتکوه ساری و مدرسه‌ای در اروست می‌گذرد و دانش آموزان و معلمان دیروز از آن سفر تاریخی خاطره‌ها دارند.

1

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: بیست و پنج سال و چهار روز پیش بود و بچه‌های دبیرستان شبانه روزی المهدی در منطقه محروم و دورافتاده پشتکوه چهاردانگه ساری هرگز گمان نمی‌کردند که آقا معلم آن روزشان، معلم و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

دوشنبه روزی بود و هوا ابری، اما گرمای وجودش هنوز که هنوز است با گذشت سال‌ها در خاطر دانش آموزان و معلمان دیروز مدرسه المهدی مانده است، مدرسه‌ای که به برکت قدوم مبارکش، زنگار محرومیت از درس و کلاس‌هایش زدوده شد و آن سفر تاریخی در قاب خاطره‌ها ماندگار شده است.

ماجرای حضور رهبری در دبیرستان شبانه روزی المهدی پشتکوه چه بود

علیرضا سعیدی کیاسری که آن روز و آن سال در آن مدرسه معلم پرورشی بوده، به خبرنگار مهر می‌گوید: آن موقع و سال ۷۴ به عنوان نویسنده در رادیو مازندران نیز همکاری می‌کردم و متوجه شدم که قرار است مقام معظم رهبری به زودی به منطقه‌ای محروم در ساری سفر کند.

وی که آن سال‌ها معلم پرورشی دبیرستان شبانه روزی المهدی تلمادره پشتکوه بوده است، ادامه داد: ۲۴ روز از شروع ماه مهر و افتتاح این مدرسه شبانه روزی می‌گذشت که شاهد سفر رهبری و حضور در بین دانش آموزان بودیم و تا قبل از آن این مدرسه شبانه روزی تازه تأسیس شده که حدود ۶۰ تا ۷۰ دانش آموز داشت، هیچ امکاناتی نداشت.

این معلم ساروی می‌گوید: از همان موقعی که متوجه سفر شده بودم با بچه‌های مدرسه اقدام به تشکیل گروه سرودی کرده بودیم و تک خوان گروه به نام «نبی» شب قبل از روز سفر از تخت مدرسه به پایین می‌افتد و از ناحیه صورت زخمی می‌شود و شبانه وی را به درمانگاه بردیم.

وی افزود: روز ۲۴ مهر این دانش آموز با همان صورت زخمی و بخیه زده و پانسمان کرده، سرودی را که درباره شخصیت مقام معظم رهبری بود را اجرا می‌کند.

سعیدی کیاسری یادآور شد: همزمان با مراسم صبحگاه شاهد بودیم که بالگرد حامل مقام معظم رهبری از بالای مدرسه رد شد و چون در ارتفاع پایینی پرواز می‌کرد، بچه‌ها هیجان زده شده بودند و دست تکان دادند.

این معلم ساروی با اظهار اینکه حوالی بعدازظهر آن روز شاهد فرود بالگردها در حیات بزرگ مدرسه بودیم، گفت: ماجرای ورود و حضور مقام رهبری را از سرخلبان بالگرد شنیدم که می‌گفت صبح امروز که از بالای مدرسه رد می‌شدیم و مقام معظم رهبری که جویای موضوع و بچه‌ها شده بودند، حوالی ظهر فرموده بودند که اگر امکان دارد در این مدرسه فرود آییم.

وی افزود: شب قبل از سفر طی نشستی با مدیر، سرپرست شبانه روزی و معلمان امکانات و نیازهای مدرسه را در قالب درخواستی نوشتیم که آن را به همراهان مقام معظم رهبری ارائه دادیم.

این معلم ساروی به بازدید و سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع روستاییان منطقه محروم پشتکوه اشاره کرد و گفت: با فرود بالگردها حوالی بعدازظهر خود را به مدرسه رساندیم و با ورود مقام معظم رهبری، بچه‌های مدرسه دور رهبر انقلاب جمع شده بودند که آقا به بچه‌ها فرمودند بنشینند و دانش آموزان اطراف مقام معظم رهبری حلقه زدند و رهبر انقلاب در وسط این حلقه ایستاد و برای آنان صحبت کرد.

کیاسری با اظهار اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار صمیمی با دانش آموزان احوالپرسی کرد و جویای احوال آنان شد و با آنان سخن گفت و مشکلات منطقه را از دانش آموزان جویا شد، ادامه داد: سپس رهبری در نمازخانه مدرسه خطاب به دانش آموزان یک جمله تاریخی فرمودند که «بچه ها درس را بخوانید و با دستان خودتان این منطقه محروم را آباد کنید، امید من به شما دانش آموزان است».

این معلم با اظهار اینکه این سفر تاریخی انگیزه دانش آموزان مدرسه را برای درس خواندن چندبرابر و مضاعف کرده بود، ادامه می‌دهد: پس از سفر شاهد خیروبرکت زیادی برای رفع محرومیت‌های منطقه و مدرسه بودیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از سفر مدرسه با موتور برق کار می‌کرد، افزود: پس از سفر شاهد برق رسانی به مدرسه بودیم و از روز ۲۵ مهرماه به بعد این مدرسه و منطقه محروم پشتکوه، کانون توجه مسئولان و نهادهای مختلف قرار گرفت و بخش زیادی از نیازمندی آن رفع شد.

سعیدی کیاسری آسفالت جاده خاکی منتهی به مدرسه و جاده ساری – تاکام و تخصیص اعتبار چندین میلیارد تومانی، اجرای پروژه‌های عمران و آبادانی در پشتکوه و غیره از جمله طرح‌های سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری ذکر کرد.

آبادانی پشتکوه پس از آن سفر تاریخی رقم خورد

دبیرستان ۲۵ سال پیش المهدی پشتکوه ساری که با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اکنون و پس از گذشت سال‌ها و در سایه سفر پرخیر و برکت و قدمگاه رهبری شاگردان زیادی را تقدیم کرده که برخی از آنان در راه دفاع از وطن و ارزش‌ها به شهادت رسیدند.

اکنون بعد از گذشته ۲۵ سال مردم ساری نیز از سفر پاییزی رهبر انقلاب خاطره‌ها دارند. سید روح اله شجاعی کیاسری از دانش‌آموزان ۲۴ سال قبل ساری از آن روز بارانی چنین تعریف می‌کند: قرار بود سفر مقام معظم رهبری به ساری یک هفته ادامه داشته باشد و قرار شد در ساری سخنرانی کنند، مسیر ورود از بلوار طالقانی به میدان شهدا و سپس خیابان ۱۸ دی و خیابان جمهوری را داربست زده بودند.

وی ادامه می‌دهد: صبح زود از خانه بیرون آمدم و به خیال کودکی خودم می‌خواستم جای بهتری بنشینم تا از فاصله نزدیک تر آقا را زیارت کنم، حوالی ساعت ۱۱ تا ۱۲ بود که مقام معظم رهبری در جایگاه حاضر شد و مردم با دیدنش یکسره شعار می‌دادند صل علی محمد رهبر ما خوش آمد.

شجاعی کیاسری ادامه می‌دهد: در این دیدار و شروع سخنان، مقام معظم رهبری از مردم مازندران و لشکر خط شکن ۲۵ کربلا درخ دوران دفاع مقدس به نیکی یاد کردند و اینکه چگونه همانند سدی مقابل دشمنان ایستادگی کرده است.

وی می‌گوید: بعد از آن سفر تاریخی محور ساری – کیاسر که آسفالت نبوده آسفالت شد و یکی یکی طلسم محرومیت شکست و زنگ آبادانی نواخته شد و بعد از آن سفر بود که تحرکاتی برای آبادانی منطقه شروع شد و امروز منطقه پشتکوه و کیاسر دیگر آن محرومیت قبلی را ندارد.

۲۴ سال گذشت و طی این سال‌ها مقام معظم رهبری سفرهای متعددی به مازندران در قالب برنامه‌های مختلف از جمله مهرماه ۸۸ به غرب مازندران و چالوس داشتند و در آن پاییز بارانی برای مردم منطقه سخنرانی کرده بودند.

همچنین معظم له بارها به نوشهر و دانشگاه راهبردی علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر برای جشن سردوشی و فارغ التحصیلی دانشگاهیان دانشگاه‌های افسری سفر کرده‌اند که رهاورد این سفرهای پرخیروبرکت اجرای پروژه‌های مختلفی برای محرومیت زدایی و شتاب بخشی به توسعه مازندران بوده است.

اکنون مردم مازندران چشم انتظار سفر مجدد معلم انقلاب و رهبر فرزانه هستند تا از آن سفر نیز خاطره گویی و سال‌های سال شمیم معطر حضورشان را برای جوانان نقل کنند و از خود می‌پرسند آیا آن مرد دوباره در پاییز خواهد آمد؟.. مهر

 

1 نظر
  1. Haydar می گوید

    استقرار سپاه پاسداران اقتصادی . معادل سپاه پاسداران ایران .اما وظیفه گارد اقتصادی افزایش صادرات نفت بیش از دو میلیون بشکه است . و آنها قسم می خورم سوگند قبل از خمینی برای حفاظت از اقتصاد ایران با تمام قدرت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.