پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۴۵ واحد تولیدی راکد در کشور احیا شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرندی عصر چهارشنبه در مراسم روز صنعت در ساری با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور سخت است، ادامه داد: در عین حال در شرایط سخت بسیاری از کارها را انجام داده‌ایم و در حال حاضر شدیدترین حالت تحریم بر بخش اقتصاد ایران اعمال می‌شود.

وی با عنوان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی در بدترین جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: امید به پیروزی در جنگ نابرابر داریم زیرا طبق سنت‌های الهی با توکل و تقوای الهی، مسیرها باز می‌شود.

وی تصریح کرد: شرایط در حال حاضر بسیار سنگین است و در هیچ دوره‌ای شرایط تحریمی به این شدت نبوده است و در حوزه نفت در همه دوره‌های تحریم، فروش برقرار بود اما اکنون از شرایط دوران دفاع مقدس نیز شرایط سخت‌تر شده است.

زرندی یادآور شد: در حال حاضر به همدلی و همت نیاز داریم اما بی سلیقگی‌های موجود دل‌ها را به درد می‌آورد و نگران کننده است.

معاون طرح و برنامه صمت مازندران، تکمیل ظرفیت‌های خالی را اولویت‌های جدی وزارت صمت یاد کرد و گفت: تاکنون ۵۴۵ واحد نیمه کاره و راکد توسط سرمایه گذاران در کشور احیا شده است.

وی با اظهار اینکه ۲۰۰ طرح بزرگ تا خردادماه سال آینده با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، شمار طرح‌های دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد در کشور را ۱۳ هزار پروژه یاد کرد.

وی با بیان اینکه ۶۳ طرح با سرمایه گذاری ۵۴ هزار میلیارد تومان تاکنون بهره برداری شده است، افزود: سال گذشته اقتصاد ایران ۶.۵ درصد منفی اما صنعت کشور دارای رشد ۲.۴ درصدی بوده است.

کد خبر 5037277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.