پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری برای اجرای دورکاری در تهران

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه مازندران روزهای سختی را در اسفندماه و شهریورماه سپری کرده است، درباره تجمع‌های برخی کارکنان بهداشتی اظهار داشت: در حال حاضر در بیمارستان‌ها درآمدهای اختصاصی به شدت کاهش یافته است و از سوی دیگر هزینه بیماران کرونایی بالاست و تجهیزات و امکانات حفاظتی بار زیادی را به بیمارستان‌ها تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: تمهیداتی که برای رفع مشکل اندیشیده شده، این است که اضافه کار از کارانه جدا شود و به این ترتیب بخشی از مشکل حل می‌شود.

سادات لاری با اظهار اینکه در حال حاضر درآمد بیمارستان‌ها کاهش یافته و به تبع آن کارانه نیز تقلیل یافته است، تصریح کرد: برای حل این مسئله باید تدابیری اندیشیده شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: سازمان برنامه و بودجه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها تزریق کند و با این رقم، کارانه همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان سال ۹۸ تسویه می‌شود.

سادات لاری با بیان اینکه در برخی از دانشگاه‌ها بین هفت تا هشت ماه عقب ماندگی پرداخت کارانه وجود دارد، یادآور شد: به زودی کارانه همکاران تا پایان سال ۹۸ تسویه خواهد شد.

ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور همچنین درباره واکسن کرونا نیز گفت: مهمترین اقدامی که برای تهیه واکسن شده این است که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بهترین راه دسترسی به واکسن، مشارکت و ثبت نام است و این نوعی سرمایه گذاری برای تهیه واکسن است.

وی افزود: طبق قرارداد ۱۵ درصد به عنوان پیش پرداخت واریز می‌شود و اگر واکسن اثربخشی ساخته نشد این پیش پرداخت عودت داده نمی‌شود و ستاد ملی کرونا و رئیس جمهور نیز موافقت کرده تا این پیش پرداخت از طرف ایران نیز انجام شود زیرا این معتبرترین راه برای تهیه واکسن است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره ایمنی‌زایی واکسن کرونا گفت: معلوم نیست واکسن تولید شده چقدر اثربخش باشد و احتمال دارد به دزهای بیشتر از واکسن نیاز باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور پهناوری است، یادآور شد: قرمز بودن استان‌ها به معنای خطر و شیوع بیماری است و در حال حاضر ۱۵۸ شهر در وضعیت قرمز است بنابراین هرچه منطقه‌ای تر تصمیم بگیریم، تصمیمات عاقلانه تر خواهد بود.

سادات لاری با بیان اینکه ۱۰ درصد بستری‌های کرونایی منجر به فوت می‌شود، ادامه داد: این میزان در مازندران و در موج دوم هشت درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است.

دورکاری در تهران اعمال می‌شود

معاون فرهنگی وزارت بهداشت درباره شرایط تهران با عنوان اینکه پیگیری می‌شود تا محدودیت‌هایی نظیر دورکاری اعمال شود، افزود: نامه‌ای در این زمینه تهیه شده تا علاوه بر دورکاری محدودیت‌های سه و چهار شامل بستن سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و اماکن فرهنگی و مساجد برای تهران پیشنهاد و اعمال شود.

وی با عنوان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس تهران به زیر ۱۰ درصد رسیده است، ادامه داد: با توجه به فرهنگ و شرایط هر شهر و استان باید درباره آن تصمیم‌گیری شود.

سیما سادات لاری درباره واکسن آنفلوانزا نیز گفت: کار واکسیناسیون از دو روز قبل شروع شده است.

وی خانم‌های باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زندانیان، مراکز بهزیستی، جانبازان و گروه‌های پرخطر را در اولویت دریافت واکسن آنفلوانزا اعلام کرد و گفت: مدت‌ها رایزنی می‌کردیم تا بتوانیم از بانک مرکزی ارز دریافت کنیم و پس از دریافت، در تبادلات دچار مشکل شدیم.

کد خبر 5036923
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.