پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بزرگداشت فرماندهان شهید خلبان/ ۲۹ فرودگاه به نام شهیدان مزین شد

0

به گزارش خبرنگار مهر مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس (روز فرماندهان شهید) و گرامیداشت شهدای خلبان شهید حسین خلعتبری و خلبان علی اکبر شیرودی در فرودگاه رامسر برگزار شد.

ارشاد حاتمی، رئیس فرودگاه رامسر عصر دوشنبه در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: وقتی نام شهید شیرودی در غرب کشور برده می‌شود مردم بی‌تاب شده و احساس غرور می‌کنند و این امنیت و آرامش حاصل رشادت و ایثار شهدای دفاع مقدس است.

حاتمی، از تغییر نام فرودگاه رامسر به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس به نام فرودگاه شهدای رامسر خبر داد و افزود: این مجموعه پس از توسعه باند پروازی هم اکنون در هفته حدود ۴۰ فروند پرواز به مناطق مختلف کشور دارد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور، امام جمعه شهرستان رامسر، با بیان اینکه شهدای جنگ تحمیلی از همه اقشار و همه طیف‌ها بودند تاکید کرد: حضور همه اقشار نماد توحید بوده و یاد و خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی نباید از حافظه ملت فراموش شود.

۲۹ فرودگاه کشور به نام شهیدان مزین شد

مسعود خواست خدایی، فرمانده بسیج فرودگاه‌های کشور ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان مراسم و یادمان چهلمین سالروز دفاع مقدس، به شهدای شاخص منطقه اشاره کرد و افزود: شهید شیرودی و شهید خلعتبری افتخار این منطقه و افتخار و عزت کشور بودند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت دفاع مقدس از سوی وزارت راه و شهرسازی هرساله در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود گفت: امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با پیشنهاد مدیرعامل فرودگاه‌های کشور، ۲۹ فرودگاه کشور مزین به نام شهدا شدند تا نام شهدا همیشه بر تارک میهن بدرخشد.

خواست خدایی، با اشاره به اینکه هواپیمایی نقش پر رنگ در دفاع مقدس داشته و فرودگاه اولین و آخرین مقصد شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی بود، گفت: امسال به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس کتاب نقش فرودگاه‌ها در ۸ سال دفاع مقدس منتشر شد که رونمایی از این کتاب امروز در فرودگاه رامسر انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشور اما هیچ فرودگاهی تعطیل نشد و توسعه فرودگاه‌های کشور در دستور کار قرار دارد.

در ادامه مراسم پس از رونمایی از کتاب نقش فرودگاه‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، وصیت نامه دو شهید خلبان منطقه، شهیدان شیرودی و خلعتبری قرائت شد.

کد خبر 5035350
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.