پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بانوی کارآفرین نوشهری؛ از ایده‌پردازی تا کارآفرینی/ زنی که با تلاش به تجارت خارجی دست یافت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ زری طاهری پرکوهی| در سال‌های اخیر در کشورمان شاهد فعالیت شرکت‌های استارتاپی و ایده‌پردازی بودیم به این صورت که نتیجه کارآفرینی با رشد سریعی دارد در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار تشکیل می‌شود‌.

جالب است بدانیم که؛ در این شرکت‌ها چهار عامل ارائه یک نوآوری جدید، با انجام کار تیمی، عدم قطعیت و امکان توسعه‌پذیری کسب و کار همواره وجود دارد، صاحبان این نوع از شرکت‌ها با عنوان مدیرعامل باید دارای آگاهی در چهارچوب تکنولوژی روز باشند.

روایت امروز، روایت بانوی کارآفرین نوشهری است. وی در سال ۱۳۸۹، وارد بازار کار شد، از آنجایی که همسرش در بخش فروش قطعات برقی و کارخانه تولید تابلو برق فعالیت داشت، با این ایده که جای خالی کادر اجرایی در این بحث را با تاسیس شرکت پر کند و از آنجایی که پدر همسرش ” شهید حسین راسخ لنگرودی” است،  یک شرکت پیمانکاری را با هدف انجام کار اجرایی پروژه‌های برق در نوشهر تاسیس کرد.

فرزانه یگانه‌راد، جوان ۳۶ ساله نوشهری و مدیرعامل شرکت استارتاپی بین‌المللی نکو تجارت افق روشن یکی از کارآفرینان موفقی است، که با ورود به این عرصه به اهدافش رسیده است.

*ایجاد اشتغال برای ۵۴ نفر و ارزآوری یک‌میلیارد تومانی در سال ۹۵

یگانه راد در خصوص فعالیت‌هایش در شرکت در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند؛ خوشبختانه شرکت بازدهی خوبی داشت، برای ۵۴ نفر ایجاد اشتغال شد با همین کادر قوی در سال ۹۵ با عقد قرارداد با یک شرکت چینی در پروژه سد الیگودرز در لرستان موفق به ارزآوری یک میلیارد تومانی برای کشور شدیم و نگذاشتیم پولی از کشور خارج شود در سال ۹۶ از من به عنوان کارآفرین نمونه در استان تجلیل شد.

این کارآفرین که مقطع کارشناسی را در رشته مدیریت بازرگانی، مقطع ارشد را در مدیریت تحول و دکتری را در رشته مدیریت دولتی به پایان رسانده است، می‌گوید؛ کار در شرکت پیمانکاری راضی‌ام نمی‌کرد به همین دلیل با تغییر اساسنامه مدیرعاملی را به همسرم واگذار کردم و خودم ریاست هیأت مدیره شرکت را بر عهده گرفتم.

از اینجا به بعد نیاز به آموزش را برای ایده‌پردازی در وجودم حس کردم تا جایی که سال ۹۲ تا ۹۵ را به یادگیری در ۵۲ واحد آموزشی در تهران اختصاص دادم و در این مدت از نوشهر به تهران رفت و آمد می‌کردم.

*افتتاح شرکت تجاری جدید با هویت بین‌المللی برای انجام واردات، صادرات و ترخیص

این فعال اقتصادی ادامه می‌دهد؛ پس از اتمام دوره‌های آموزشی شرکت بازرگانی “فرزانه یگانه راد” را با اجاره کردن واحد بالای شرکت خودمان، افتتاح کردم، تا با کارت بازرگانی، به تجارت؛ واردات، صادرات و ترخیص کالا بپردازم.

 

 

از سال ۹۸، هویت شرکت را به بین‌المللی تغییر دادم، پس از افتتاح و کار با سه نفر به‌صورت مستقیم و مابقی به شکل غیرمستقیم توانستم نمایندگی رسمی گیلان و مازندران و گلستان را دریافت کنم و دستگاه‌های مختلف تولید ماسک، بوجاری و سورتینگی وارد کنم، در حال حاضر هم مشغول صادرات گیاه گلخانه‌ای آلوئه‌ورا به کشور امارات هستم.

وی اضافه می‌کند؛ با شیوع ویروس کرونا درب شرکت‌ها را نبستیم، مرزبسته شده است ولی صادرات‌آلوئه‌ورا در حال انجام است، البته کم کارتر شدیم از این رو تصمیم گرفتم جای خالی کار بسته‌بندی محصولات را پر کنم و اقدامات در خصوص بسته‌بندی انحصاری کالاهایی همچون زعفران و چای را انجام بدهم.

 

اتاق بازرگانی مازندران با حمایت روحی توانسته باعث افزایش اعتماد به نفس برای فعالانی همچون من بشود، تا جایی که توانستم وارد بدنه کار خارجی شوم، از سال ۹۷ مسؤولیت هیأت رئیسه زنان بازرگان اتاق بازرگانی مازندران را در غرب استان برعهده گرفتم، ایجاد صندوق‌های خرد روستایی برای حمایت از فعالان اقتصادی در روستاها و عرضه محصولات به بازار یکی از اقداماتی است که در این تشکل انجام می‌دهیم.

*شرکت در کلاس‌های تخصصی سرمایه‌گذاری بود

مدرس دوره‌های فروش اتاق بازرگانی و  هیأت رئیسه پدافند غیرعامل چالوس می‌گوید؛ پیشرفتم در این حوزه را مدیون دوره‌های آموزشی که گذراندم هستم، شرکت در این کلاس‌ها برای من سرمایه‌گذاری بود، کلید موفقیتم را آموزش زیر نظر اساتید بزرگ کشور می دانم، در این دوران با گذراندن ۱۱ دوره روانشناسی به خودشناسی رسیدم و فهمیدم که چه می‌خواهم.

آموزش شاید برای همه هزینه باشد ولی برای من سرمایه‌گذاری بود، البته امروز با فعال‌تر شدن آموزش مجازی کار آسان‌تر شد، برای من سه سال رفت و آمد به تهران و حضور در کلاس‌ها اگر چه سخت ولی موثر بود، یاد گرفتم چگونه یک شرکت تجاری را اداره کنم، همیشه به‌دنبال مدیریت یک مجموعه بودم، توانستم دوشادوش مردان فعالیت کنم.

وی در خصوص درآمدش می‌گوید؛ درآمد ما در شرکت‌ها متغیر است و عدد خاصی نمی‌توان بیان کرد، در این برهه از زمان با شیوع ویروس کرونا، که مرز کشور چین بسته شد، درآمدها کاهش پیدا کرد البته نمایندگانی در امارات و بحرین به ما معرفی شد، جامع هدف ما کشورهای حاشیه دریای خزر است از آنجایی که ما دارای مترجم روسی هستیم، با روسیه و ترکیه نیز ارتباطاتی داریم.

به گزارش فارس؛ این بانوی فعال نوشهری، با انگیزه در سنین جوانی تاکنون مدیریت دو شرکت پیمانکاری و تجاری را برعهده دارد و پیشرفت در این کار بسیار امیدوار است، وی در میان حرف‌هایش به این نکته اشاره کرد که زن بودن تنها یک نقاب است و برای پیشرفت و اقتدار فرقی بین زن و مرد نیست، کافی است در شرایط سخت ایستادگی و مقاومت کنیم تا به آنچه مدنظر است برسیم.

 

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.