پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری موتور محرک اقتصاد است

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسن نژاد یکشنبه شب در مراسم روز جهانی گردشگری با اظهار اینکه بخش گردشگری می‌تواند در قالب فعالیت‌های اثرگذار نقش آفرینی کند به حرکت معکوس در این حوزه اشاره و اضافه کرد: هرچه قدر حوزه فناوری بیشتر شود کارکرد گردشگری افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به مهم بودن فعالیت‌های گردشگری یادآور شد: اگر سفر به دل آگاهی و افزایش بینش کمک کند می‌تواند منجر به بستر توسعه شود و علاوه براین شادابی اجتماعی از کارکردهای گردشگری است.

حسن نژاد با عنوان اینکه فرصت‌ها و امکانات گردشگری فرصتی برای شادابی اجتماعی فراهم می‌کند، تصریح کرد: این کار سبب افزایش پذیرش و مشارکت اجتماعی می‌شود و همه فرهنگ‌ها و هویت‌ها می‌توانند مکمل هم باشند و برخی از فرهنگ‌ها می‌توانند به زایش و یا اصلاح فرهنگی دیگر ختم شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اظهار اینکه انسان در سفر می فهمد که در سفر است و یاد می‌گیرد که در طبیعت با طبیعت انس گیرند، ادامه داد: همه فعالیت‌های ما در عرصه طبیعت رخ می‌دهد و فرصتی برای ما در حوزه پیوند اجتماعی است.

وی افزود: اگر به فکر فرصت‌های اشتغال هستیم باید باور کنیم که کسانی که سیاستگذار هستند نگاه و اطمینان را داشته باشند که گردشگری موتور محرکه اقتصادی کشور است.

وی بابیان اینکه بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی جهان از حوزه گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری می‌تواند منجر به تجارت بین المللی شود.

کد خبر 5034754
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.