پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رونمایی تندیس سردار سلیمانی در آمل

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس، رونمایی از تندیس سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، بهره‌برداری عملیات کنارگذر پارک دهکده طلایی و عملیات اجرایی پارک ساحلی با حضور مسؤولان شهری شامگاه شنبه همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس انجام شد.

برای ساخت و نصب تندیس سردار سلیمانی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال هزینه شده، ساخت و بهره‌برداری از کنارگذر پارک دهکده طلایی به همراه دیوار بتنی، مخلوط‌ریزی، آسفالت، اجرای جدول و روشنایی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال بوده و برای اجرای فاز اول پارک ساحلی هراز پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال شده است.

امام جمعه شهرستان آمل در مراسم رونمایی از تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای شهر آمل است. مجموعه بزرگ شهرداری، شهروندان با همراهی شورا تمثال شهید مدافع حرم را نصب کردند تا ایثار و از خود گذشتگی را برای آیندگان به یادگار بگذارند.

حجت‌الاسلام جلیل مرتضوی افزود: از اعضای شورا می‌خواهم دست به دست هم و با همدلی در کنار شهردار توانمند بمانند و با اختیاری که به شهردار می‌دهند، شاهد افتتاح پروژه‌های جدید و بزرگ‌تر در شهر آمل باشیم.

شهردار آمل در حاشیه این مراسم گفت: تندیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف تکریم و یادآوری مجاهدت‌ها و ایثارگری این مرد همیشه در صحنه در طول عمر این انقلاب اسلامی در میدان شهدای مدافع حرم آمل نصب شد.

سید حمید هاشمی در ادامه از بهره‌برداری کنارگذر ورودی پارک دهکده طلایی خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه هدایت وسایل نقلیه به مقصد خیابان امام رضا(ع)، بلوار شهید بهشتی و کاهش بار ترافیکی میدان شهدای مدافع حرم و هسته مرکزی شهر است.

شهردار آمل از همکاری و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری تقدیر و از صبر و شکیبایی مردم آمل در طول اجرای این پروژه‌ها تشکر کرد و گفت: پروژه کنارگذر پارک طلایی بخشی از پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی شهر است.

این مسؤول همچنین در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک ساحلی در حاشیه رود خانه کبیر هراز واقع در بلوار آزادگان خاطرنشان کرد: این پروژه در فاز اول با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال با عرض بستر جاری ۳۵ تا ۷۰ متر از بند آهی‌رود تا مسجد امام محمد باقر(ع) به طول ۶۵۰ متر انجام خواهد شد که هدف از اجرای این پروژه ایجاد منطقه تفریحی، گردشگری و ورزشی برای شهروندان است.

هاشمی بیان کرد: در این پروژه ۶ سد لاستیکی پیش‌بینی شد که در فاز اول آن سه سد اجرا و ساخته می‌شود، ساخت مسیر پیاده‌روی، پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری، فضای سبز، پارک و سایر خدمات رفاهی از دیگر بخش‌های این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم ساخت پارک ساحلی هراز که از پل میربزرگ شروع و تا میدان علویان ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: دولت باید پای کار بیاید تا بتوانیم این اتفاق بزرگ و خرسند را به سرانجام برسانیم.

شهردار آمل با تشکر از مسؤولان این شهرستان و استان مازندران به ویژه آب‌ منطقه‌ای، گفت: از دادستان آمل درخواست می‌کنم که کمک کند تا پاره‌ای از معارضات در مسیر ساخت پارک ساحلی سریع‌تر برداشته شود.

 /۸۶۰۱۲/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.