پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غذاهای بومی و محلی مازندران احیاء می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف اله فرزانه صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هم‌زمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: علاوه بر این ۱۶ اقامتگاه بوم‌گردی، یک هتل، دو سفره‌خانه، سه دفتر خدمات سیاحتی و جهانگردی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی افتتاح و به تأسیسات گردشگری مازندران اضافه خواهد شد.

وی از آغاز به کار دو شرکت مجری ساماندهی خانه مسافر در این ایام در مازندران خبر داد و تصریح کرد: یک مرکز رزرواسیون و اطلاع‌رسانی واحدهای اقامتی نیز افتتاح و ازاین‌پس به گردشگران خدمات ارائه می‌کند.

فرزانه به برگزاری تور آشناسازی برای فعالین گردشگری، دوره‌های آموزش صنایع‌دستی و دوره مجازی مدیریت بحران به‌عنوان دیگر برنامه‌های هفته گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: دوره آموزشی دهیاران ۳۳ روستای هدف گردشگری نیز ازجمله برنامه‌های معاونت گردشگری در این ایام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فیلم مستند بهشت و وب‌سایت پرنده‌نگری شهرستان بهشهر اظهار داشت: برگزاری آئین احیای غذای بومی محلی مازندران در اقامتگاه تش‌کله رامسر از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است که به‌صورت نمادین جهت به نمایش گذاشتن غذاهای مازندرانی در تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های مازندران به اجرا درمی‌آید.

کد خبر 5032887
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.