پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۱ هکتار از مزارع مازندران به وضع سابق بازگشت

0

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار داشت: با حضور نماینده دادستان و مأموران جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی، نسبت به اعاده به وضع سابق بیش از ۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۷ دستگاه ساختمان نیمه کاره، ۲۰ دستگاه اتاقک انباری و ۱۷۲ مورد دیوارکشی در حوزه‌های قضائی چالوس، کلاردشت، نور، سرخرود، بابلسر، کیاسر، نوشهر، جویبار، سیمرغ، آمل و میاندرود اقدام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: این احکام دراجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و به منظور جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی و باغات به مناطق مسکونی و ویلایی و با هدف حفظ کاربری اصلی این اراضی درجهت رونق تولید و نیز جلوگیری از سو استفاده تعدادی از سودجویان صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: به موجب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، کلیه مالکان و متصرفان این اراضی مکلف هستند قبل از هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی وازطریق از کمیسیون‌های پیش بینی شده درقانون مذکور اقدام کنند.

حجت الاسلام اکبری در پایان با بیان اینکه گزارشات مردمی در حفظ اراضی کشاورزی بسیار مؤثر است، اظهار کرد: مردم شریف استان مازندران درصورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی منطقه خود، مراتب را گزارش دهند.

کد خبر 5031790
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.