پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک‌های مومنانه مزین به نام شهید بلباسی/ از عید تا عزاداری؛ قرارگاهی برای همه دوران!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امروز همدلی و مهربانی کوچک و بزرگ، مرد و زن کودک و پیر نمی شناسد همه سعی می‌کنند در این مسیر از دیگری پیشی بگیرند چراکه هر که وارد این مسیر شد محال است از این مسیر برگردد؛ مسیری پر از خیر و مهربانی و گذشت و فداکاری محرم که آمد بر شور و شکوه مهربانی‌ها افزوده و اطعام حسینی و نذری‌ها با مهربانی عجین شد و چه بسیار نذری‌هایی که در راه مهربانی‌ها بکار گرفته شد و همچنان تداوم دارد.

می‌گویند مهربانی دلیل نمی‌خواهد و طی گذشت هفت ماه اقدامات مردم ماه به عینه تجلی‌ مهربانی بود با دستان پر از بخششی که تنها به دنبال بهانه‌ای هستند از عید گرفته تا عزاداری را بهانه می‌کنند تا همنوعان‌شان در رنج نباشند.

در کنار گرو‌ه‌های مردمی حضور موکب و قرارگاه‌های جهادی مزین به نام شهدا زینت‌بخش کمک‌های مومنانه است که در این‌باره با رسول بلباسی مدیر موکب و قرارگاه جهادی شهید بلباسی به گفت‌وگو نشستیم؛

موکب و قرارگاه جهادی در سال ۹۵ چند ماهی بعد از شهادت شهید بلباسی راه‌اندازی شد که طی این سال‌ها در مسیر نجف به کربلا در حال خدمت‌رسانی بوده و همچنین قرارگاه جهادی سه سال پیاپی برای احیای یادمان هفت‌تپه فعالیت داشته است.

وی اظهار می‌کند: گروه جهادی شهید در سیل‌های آق‌قلا و گمیشان، سیل سوادکوه و همچنین سیل پل‌دختر اقدامات خدماتی و عمرانی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت سیل بحث بازسازی مدرسه زینبیه پل‌دختر، دوخت و اهدای ۷۰۰ دست لباس مدرسه را به‌صورت رایگان و همچنین اهدای لوازم‌التحریر و میز و صندلی را در دستور کار قرار داده است.

مدیر موکب و قرارگاه جهادی شهید بلباسی بیان می‌کند: در همان روزهای ابتدایی و با کمبود ماسک گروه جهادی وارد عمل شدند که نتیجه راه‌اندازی چندین کارگاه، تولید بیش از ۴۰هزار ماسک، بیش از ۲هزار شیلد و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ گان و لباس بیمارستانی و توزیع آن بین مردم نیازمند و بیمارستان‌ها بوده است.

وی می گوید: طی قراردادی که بین گروه جهادی و موسسه خیریه نور منعقد شده قرار است کارخانه تولید ماسک با دستگاه تمام اتوماتیک را روز پنج‌شنبه هفته جاری در سطح استان افتتاح کنیم.

بلباسی اضافه می‌کند: از سوی قرارگاه و موکب توزیع ۲۰۰ سبد کالا در ایام کرونا، در روز عید غدیر۱۱۰ سبد کالا، در دهه نخست محرم  ۱۵۰ سبد کالا و نذری ۱۱۰ بسته کیف کفش لوازم‌التحریر  را برعهده داشتیم.

وی ادامه می دهد: به مناسبت روز اربعین هم قرار است موکب سلامت به نام شهید بلباسی را شهرستان برپا کنیم و همچنین گروه جهادی از چند روز قبل از اربعین برای بازسازی یادمان شهدای هفت تپه اعزام شوند و از روز اربعین فعالیت بازسازی را آغاز کنند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.