پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کسب رتبه برتر جشنواره«زمین خانه من» توسط یک دانش آموز چهاردانگه‌ای

برگزیدگان پویش بزرگ زیست محیطی در قالب جشنواره «زمین خانه من» صبح امروز توسط مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند.

0

به گزارش  پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش چهاردانگه؛ دیده‌بان بودن دانش‌آموزان استان در حفظ و مراقبت از محیط زیست، اصلی‌ترین هدف این جشنواره بوده که با مشارکت فعالانه آن‌ها در بخش‌های مختلفی مانند دلنوشته، عکس، نقاشی، فیلم، کلیپ، انیمیشن، پوستر، و مقاله از ۱۶ خرداد امسال آغاز شده و با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره که ظهر امروز در اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2500 اثر فاخر از سوی دانش‌آموزان سراسر مازندران به جشنواره “زمین خانه من” ارسال شد، اظهار کرد: این جشنواره دانش‌آموزی با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست، بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ با شعار «من یک همیار محیط زیست هستم» راه‌اندازی شد.

«علیرضا سعدی پور» با بیان اینکه در حال آماده‌سازی تفاهم‌نامه با اداره‌کل محیط زیست و سازمان پسماند شهرداری ساری هستیم، تصریح کرد: موضوع‌هایی مانند بازیافت، تفکیک زباله در خانه و مدرسه، زباله‌های رها شده در طبیعت، آلودگی خاک، آب، هوا، راهکار‌های مقابله با آلودگی، ریزش پسآب‌های صنعتی و خانگی در طبیعت و مبارزه با پلاستیک از محور‌های اصلی شرکت در این جشنواره محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران از مناطق حساس زیست محیطی است، ادامه داد: با توجه به اینکه در مازندران جنگل، دریا و مناطق مهمی وجود دارد باید بسیار بیشتر به فکر حفظ محیط زیست باشیم. در این زمینه مهم‌ترین کارکرد ما این است که سفیر تندرستی و همیار طبیعت و محیط زیست باشیم و فرهنگ تفکیک از مبدأ را نهادینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه این جشنواره حرکت بزرگی در راستای فرهنگسازی حفظ محیط زیست و تفکیک از مبدأ است، گفت: آثار زیبایی که در این جشنواره توسط دانش‌آموزان ما تولید شده نشان می‌دهد می‌توان امید فراوانی به بسترسازی فرهنگ حفظ محیط زیست از مدارس داشت؛ چه‌آنکه دانش‌آموزان بهترین سفیران سلامت جامعه هستند.

شایان ذکر است شهرستان‌های ساری، قائم شهر و میاندورود بیشترین مشارکت را در جشنواره مربوطه  داشته و همچنین بیشترین آثار ارشال شده در زمینه نقاشی و کلیپ بوده است.

رتبه برتر این جشنواره (زمین خانه من) را  محبوبه شیخانی دانش آموز دبیرستان زینبیه(س) کیاسر از چهاردانگه کسب کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.