پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جدیدترین آمار کرونایی مازندران| اضافه شدن ۱۰۷ بیمار جدید کرونایی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نیمه‌دوم تیر ماه امسال بود که مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت طی این مدت موارد ابتلا نوسان داشت حتی در برهه‌ای از زمان موارد ابتلای جدید به حدود ۴۰۰ و تعداد بستری تا ۲ هزار نفر رسید که این استان را در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داد.

طی روزهای گذشته نیز امار موارد ابتلا کاهش یافت اما امروز برای چندمین بار موارد ابتلای جدید سه رقمی شد که باز هم نگرانی‌ها را به سمت آغاز موج سوم کرونا سوق داد.

باوجود همه توصیه‌ها و هشدارها باز هم می‌بینیم پایان هفته‌ها همچنان شلوغ است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از مناطق استان متفاوت است.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۹۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۹۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار جدید بستری و ۱۸ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل  بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، آمار استفاده از ماسک از ۸۰ درصد در دو هفته گذشته به حدود ۴۰ درصد کاهش یافت که با این شرایط، افزایش تعداد مبتلایان دور از انتظار نیست.

جلالی خاطرنشان کرد: ادارات بهترین نهادها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا و پاساژها و مجمتع‌های خرید، رستوران‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی بدترین اماکن در شیوع کرونا هستند که کمترین دقت را در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی دارند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۰۷ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۵۴۰  بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.