پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«دفاع مقدس» تابلویی از ایثار و وفاداری ملت ایران به آرمان ها است

0

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه فرمانده سپاه کربلا و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمده است: حماسه بی بدیل و جاودان دوران هشت سال دفاع مقدس، تابلویی از ایثار، فداکاری و وفاداری ملتی را به جهانیان نشان داده است که در طول تاریخ کم نظیر است. قریب به دوسال پس از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران جبهه کفر توسط صدام و نیروهای بعثی با هدف ساقط کردن انقلاب نوپای امام خمینی (ره)، قد علم کرد اما روحیه ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و مقاومت ملت ایران به رهبری خمینی کبیر توانست پرچم اسلام خواهی و آزادگی را در جهان به اهتزاز درآورد.

همچنین آمده است: دوران هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌های از غرور و عزت ملت ایران را در مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت. دستگاه‌های استعماری آمریکا و غرب درهشت سال دفاع مقدس با برنامه ریزی و طرح‌های شوم درصد شکستن اراده ملت و ناامید کردن مردم بودند اما ملت عزیز ایران با تکیه و توکل به خدای متعال و همچنین با عزم و اراده‌ای برگرفته از مکتب عاشورا و مکتب ولایت فقیه، جانانه ایستادند و قدرتمندانه دفاع کردند و توانستند دشمن را در خاک خود زمینگیر کنند و اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست اجانب بیفتد.

در ادامه تصریح شده است: امروزه امنیت، پیشرفت، عزت و بالندگی جمهوری اسلامی ایران مرهون هشت سال دفاع مقدس است که تهدیدات دشمنان را به فرصتی بزرگ نه تنها برای کشور بلکه برای مردم منطقه و جهان تبدیل کرد که شاهد تشکیل جبهه بزرگ مقاومت اسلامی در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان هستیم و این از برکات دوران دفاع مقدس است.

در این بیانیه نوشته شده است: آمریکای جنایتکار و صهیونیسیم بین الملل که روزی برای از بین بردن نظام نوپای ایران اسلامی با طراحی جنگ تحمیلی، خود را ابر قدرت جهان می‌نامیدند امروزه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به اعتراف همه صاحبنظران و تئوری پردازها به سراشیبی سقوط افتاده و در حال افول هستند.

فرمانده سپاه کربلا و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مازندران عنوان کردند مستکبران عالم با راه اندازی جنگ نظامی به دنبال تحقیر و ذلت ملت ایران بودند اما دست نصرت خدا از آستین مجاهدان و ایثارگان بیرون آمد و خدای متعال به این تلاش مخلصانه و جانانه برکت داد؛ «و اخری تحبّونها نصر من اللَّه و فتح قریب و بشّر المؤمنین» و نصرت خدا بر ملت ایران نازل شد.

در بخش دیگری از این بیانیه که به مناسبت هفته دفاع مقدس به نگارش درآمده، آورده شده است: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نتوانستند با جنگ سخت و انواع تهدیدها و تحریم‌ها و حتی در سال گذشته با ترور سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ملت با عزت و با اقتدار ایران اسلامی را به زانو در آورند. شیطان اکبر به خیال واهی فکر می‌کرد با شهادت سیدالشهدای مقاومت خللی در مقاومت و ایستادگی و همچنین اراده ملت وارد می‌شود و همزمان با راه اندازی جنگ نرم در ناامید کردن مردم، به اهداف شوم خود دست پیدا می‌کند اما ملت قهرمان ایران اسلامی برای پایداری جمهوری اسلامی که خیمه گاه و حرم پسرفاطمه (سلام الله علیها) است با نثار خون خود، کمر دشمن را شکست.

در ادامه خاطرنشان شده است: حال که ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی با شعار «ما قوی هستیم» بار دیگر معادلات و طراحی دشمن را برهم زد و کشور عزیزمان بر قله‌های رفیع پیشرفت در زمینه‌های علم و فناوری، نظامی، تکنولوژی‌های به روز جهانی، پزشکی و سلامت، هسته‌ای و …دست پیدا کرد؛ دولتمردان و همه مسئولان کشور می‌بایست با سرلوحه قرار دادن عبرت‌های جنگ تحمیلی، تکیه بر توان داخلی، توکل به خدای متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) و نیز با وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمنان ایستادگی و با گنجیه دوران دفاع مقدس از پیچ تاریخی عبور کرده و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و طلوع خورشید عظامی ولایت زمینه سازی کنند.

سپاه کربلا مازندران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای جنگ تحمیلی، بویژه ۱۰ هزار ۴۰۰ شهید استان لاله خیز مازندران و ۴۲ شهید مدافع حرم این استان، اعلام می‌دارد با تجدید بیعت عاشورایی با آرمان‌های شهدا ضمن تبعیت محض از فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی) در برابر هر نوع تهدیدی در عرصه‌های سخت و نرم، ایستادگی کرده و برای از بین بردن جبهه کفر و الحاد تا پیاده سازی تمدن نوین اسلامی از پای ننشیند.

کد خبر 5028777
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.