پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رتبه 10 کنکور تجربی : غرق کلاس خصوصی نشوید

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،  گفت‌وگو با افراد موفق و الگوبرداری از تجربیات موفق آنان می‌تواند موجب موفقیت‌های سایر افراد باشد که در این زمینه به سراغ محمدمهدی قلی‌زاده دانش‌آموز مازندرانی رفتیم که موفق شد رتبه دهم در گروه علوم تجربی را کسب کند.

این دانش‌آموز در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: میزان ساعاتی که در طول روز درس می‌خواندم متفاوت بود ولی در مجموع در طول روز  میانگین هشت ساعت درس می‌خواندم.

وی ادامه می دهد: امسال به نظرم کنکور بسیار سخت بود و شرایط کرونایی موجب شد وضعیت متفاوت‌تر باشد و البته تلاشم به طوری بود که فکرش را می‌کردم موفق شوم‌.

قلی‌زاده اضافه می‌کند: آرزوهای خیلی بزرگی دارم و علاقه‌مند هستم در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهم و البته در دوره تحصیلی به تخصصی که می‌خواهم ادامه دهم فکر می‌کنم.

وی می گوید: در این شرایط به همسن و سالانم توصیه می‌کنم از اینکه چنین فرصتی پیش آمده نهایت استفاده را کنند و شرایط کرونایی نباید مانع درس خواندن شود؛ موضوع دیگر اینکه دانش‌آموزان خیلی خود را غرق در کلاس خصوصی و آزمون‌های متعدد کنکوری نکنند بلکه موضوع مهم  استمرار در یادگیری و جلوگیری از استرس است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 نفر دهم کنکور تجربی  ادامه می دهد: طی مدت تحصیلم تنها  در کلاس ریاضی پایه یازدهم شرکت کردم و در کلاس‌های خصوصی و کنکوری شرکت نکردم؛ موضوع مهم برای موفقیت در کنکور، مدیریت آزمون است که به اعتقاد من تلاش و هم وقت گذاشتن بیشتر می‌تواند موفقیت فرد را بیشتر کند.
وی می افزاید: با توجه به وضعیت کنکوری کلاس‌ها غیرحضوری بوده و شرایط سختی را برای ما رقم زد اما موضوع مهمی که توانست به من برای موفقیت کمک کند پیگیری مدیران، معاونان و معلمان مدرسه بود.

قلی‌زاده می گوید: خاطره جالبی که از درس خواندن در شرایط کرونایی می‌توانم از آن یاد کنم این بوده که اخبار به زبان خارجه را دنبال می‌کردم و همین موضوع موجب شد در درس زبان انگلیسی موفق شوم.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.